Amit eddig csak kormányzati forrásokból, külügyminiszteri közleményekből hallottunk, az most hivatalossá vált: a Wizz Air bejelentette, hogy áprilisban elindítja nyugat-balkáni járatait Budapestről. Ennek köszönhetően újra lesz közvetlen légi összeköttetés Budapest és Szkopje, Podgorica, Tirana, Pristina és Szarajevó között. A járatok népszerűsége és töltöttsége még kérdéses, ám a légitársaságnak remek üzlet lehet ez az öt útvonal.
Mint arról már korábban többször is beszámoltunk, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által kiírt koncessziós pályázatot a Wizz Air nyerte el. Ennek lényege, hogy a kormányzati szempontból fontosnak tekinthető, de a Malév csődje óta kiszolgálatlan nyugat-balkáni útvonalakra kerestek üzemeltetőt, aki vállalja a járat kiszolgálását még veszteséges üzemben is – mely természetesen nem marad állami kompenzáció nélkül. A pályázat egyértelműen a fapados vállalatra lett szabva – fiatal gépekből álló flotta, magyar személyzet, magyar bejegyzés.
A Macedóniába, Albániába, Koszovóba, Montenegróba és Bosznia-Hercegovinába közlekedő járatok április elején indulnak. A szkopjei és podgoricai járat április 2-án kezdi meg működését, és heti kétszer, szerdán és vasárnap közlekedik majd. Ezekre a járatokra irányonként 5 990 Ft-ért lehet már jegyet foglalni. A tiranai és szarajevói járat április 5-én, szerdán rajtol, míg előbbi szintén szerdai és vasárnapi napokon üzemel majd, addig a bosnyák fővárosba április 9-e után hétfőn és pénteken repülhetünk. Az irányonkénti ár 8 990 Ft, ahogyan a Budapest-Pristina útvonal esetében is, amely április 7-én, pénteken nyílik meg és hétfői és pénteki napokon repül majd. A mai napon 20%-os akciót tart a légitársaság, így jó eséllyel találunk kedvezményes jegyeket.
Ezeket az útvonalakat jogos bírálat érheti a nyereségesség szempontjából, ám most inkább nézzük meg utazói szemmel, hogy mit nyerhetünk a balkáni járatokkal. A Wizz Air foglalási rendszerét átnézve több 10-14 ezer Ft közé eső retúrjegyet találtunk mind az öt fővárosba. Amennyiben rendelkezünk Wizz Discount Club tagsággal, úgy még kedvezőbben is találhatunk repülőjegyeket. Szarajevó és Pristina esetében a pénteki és hétfői üzem még előnyös is lehet egy hosszú hétvégére, a menetrend is kedvező.
Ami a macedón, montenegrói és albán járatokat illeti, a vasárnapi és szerdai napok nem éppen munkahely-barát időszakok, ám ha ezt figyelmen kívül hagyjuk, úgy kellemes 2,5 napot tölthetünk el az adott városban, ahol bőven találunk izgalmas pontokat. Nem kell félni a Balkántól, hiszen a turisták még nem özönlötték el ezeket a helyeket és az árak is igen kedvezőek, így tökéletes lehet arra, hogy pár napig belecsöppenjünk egy másik kultúrába és várost nézzünk.
Kíváncsian várjuk, hogy miként szolgálnak majd az útvonalak, amelyeket korábban a Malév üzemeltette. Akkor a járatokat többségében a magyar légifuvarozó átszálló utasai tették ki, emiatt is volt népszerű a nyugat-balkáni térségben a csődbe ment társaság és több budapesti járat is a vonzó balkáni átszállási lehetőség miatt volt elérhető. Hogy a jövő évtől mit tud kínálni a Wizz Air, illetve miként tudja megtölteni a 180 fős Airbus A320 repülőgépeket, az még kérdéses, ám lehet, hogy a kedvező jegyárak még több utazót csábíthatnak be.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS