Hetek óta pletykálják már, ma viszont hivatalosan is bejelentette a Wizz Air, hogy 2017. október 29-től ingyenessé teszi a nagyméretű kézipoggyászt, ezzel újra versenyhelyzetbe hozva a társaságot a konkurenciával – de leginkább a Ryanair-rel – szemben.
Ez természetesen nem jelenti automatikusan garanciát arra, hogy valóban felvihetjük a fedélzetre a nagyméretű kézipoggyászunkat, ugyanis – ahogyan az ír low-cost légitársaságnál is megszokhattuk – egy bizonyos mennyiség és utasszámot követően ezek a kézicsomagok a poggyásztérben kerülnek elhelyezésre, amelyet érkezéskor a csomagkiadásnál vehetünk fel.
Ennek ellenére okos lépés volt a Wizz Air-től, hogy megszüntették a sokak által kritizált kézipoggyász rendszert, hiszen sok esetben a nagyméretű kézicsomag ára megegyezhetett egyes, olcsóbb repülőjegyek árával.
Mindemellett változik a WIZZ Priority Boarding szolgáltatás is, amely mostantól WIZZ Priority néven üzemel tovább. Ez a kiegészítő csomag három szolgáltatást tartalmaz, az elsőbbségi beszállás mellett felvihető további egy darab, 40×30×18 cm méretű kézitáska, valamint garanciát kapunk arra is, hogy nagyméretű kézipoggyászunk is felkerül az utastérbe. Ez utóbbi szolgáltatás azonban a WIZZ Go, WIZZ Plus és WIZZ Privilege Pass csomagban szintén elérhető.
Amennyiben október 29-e utáni dátumra rendelkezünk foglalással és már kifizettük a nagyméretű kézipoggyász díját, úgy a légitársaság az összeg 120%-át visszatéríti WIZZ számlánkra, amely később repülőjegy és/vagy kiegészítő szolgáltatások kifizetésére használható fel.
A légitársaság foglalási rendszerében bukkantunk rá egy másik változásra is, mégpedig a feladott csomagok súlyát illetően. Az alapverzió esetében a megengedett 23 kg helyett mostantól csupán 20 kg lesz a súlyhatár, míg a következő szinten nem változott a maximális 32 kg-os súlylimit.
A légitársaság 2012-ben vezette be a kétfajta kézipoggyász rendszerét, melynek értelmében a 42x32x25 cm-nél nagyobb kézicsomagokat díjkötelessé tették. Az európai low-cost társaságok közül egyedüliként alkalmazott kézipoggyász-politika sok esetben kényszerítette az utasokat a racionálisabb csomagolása, amely nem feltétlenül volt hátrány, ám sok utasnál váltott ki elégedetlenséget – főként a versenytárs Ryanair szabályzatával összehasonlítva, amely az elmúlt években egyre inkább vált utasbaráttá.
Kifejezetten jó döntés volt a Wizz Air részéről a fizetős kézipoggyász eltörlése, hiszen a már megszokott repülőjegy árak mellett még megnyerőbbé válhat a cég – és egyes járatok – az utasok körében.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS