A Magyarországon zajló fesztiváloknak nagy szerepük van az ország turisztikai képének formálásában, emellett a fesztiválok köré már egész iparág épült ki – egyebek közt erről beszélt a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója a Kinek jó a fesztivál? – avagy hogy jön ki a matek című rendezvényen csütörtökön Budapesten.
Az idei fesztiválok gazdasági és társadalmi értékeit, eredményeit elemző rendezvény megnyitóján Mártonné Máthé Kinga előadásában kiemelte: a fesztiválok népszerűségét napjainkban az adott fesztivál területén eltöltött vendégéjszakák és a vendégek száma szerint, valamint az esemény által generált bevételek figyelembevételével lehet mérni statisztikai adatszolgáltatás keretében.
Joris Huijsmans, a Heineken Hungária vezérigazgatója, az esemény házigazdája köszöntő beszédében elmondta: a fesztiválok már nemcsak kulturális, hanem gazdasági tényezővé is váltak, munkahelyeket teremtenek.
Az MT Zrt. belföldi igazgatója beszélt arról is, hogy a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken igénybe vett vendégéjszakák 30 százalékát a július-augusztusi fesztiválszezonban töltik el a vendégek.
Arra is felhívta a figyelmet, hogy az eltöltött vendégéjszakákat nagyjából 50-50 százalékban veszik igénybe magyarok és külföldiek. Hozzáfűzte, hogy míg a külföldiek a lefoglalt vendégéjszakák 78 százalékát a fővárosban töltik el, addig a belföldi foglalásoknak mintegy 80 százaléka vidékre irányul.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS