Varró Zoltán dizájner, belsőépítész szerint még sokat kell fejlődnie a magyar hoteliparnak a dizájn területén, hogy megfeleljen a különlegességre és egyediségre törekvő nemzetközi trendeknek és versenyképessé váljon a külföldi piacon is.
A Varró Zoltán tervezete Aria Hotel Budapestet három kategóriában is jelölték a New York-i Boutique Design 2015 Gold Key Awardsra, a díjátadó november 9-én lesz. Londonban pedig október végén veheti át a Boutique Design Awards, Best Spa Hotel Europe kategória fődíját. A luxuskivitelben felújított neoklasszicista bérpalota Magyarország első zenei tematikájú boutique hotelje.
“A magyar hotelkínálat, ha nem nemzetközi láncról van szó, rettentően elszomorító, mivel a tulajdonosok még mindig nem veszik tudomásul, hogy szakemberre kell bízni a belső kialakítást” – hangsúlyozta Varró Zoltán az MTI-nek, hozzátéve, hogy legtöbbször a tulajdonos vagy felesége ízlése alapján születnek meg a magyar hotelek belső terei.
Sokan nem azért építenek szállodát, mert értenek hozzá, hanem mert pályázatot írtak ki rá, miközben semmiféle rálátásuk nincs a szakmára – mondta. Emellett sokszor lemásolják a már működő modelleket, amely nem túl kifizetődő, főként manapság, amikor a szállodaipari trendek a különlegességre és egyediségre törekednek – hangsúlyozta.
“Fel kell nőnünk ahhoz, hogy megértsük. érdemes pénz áldozni arra, hogy minőségi szállodát lehessen létrehozni” – tette hozzá. Felhívta a figyelmet arra, hogy a kutatások is azt mutatják: a vendégek igényei jelentősen megváltoztak az internet megjelenésének köszönhetően. Régen inkább a bizalom volt a húzóerő, ezért működtek jól a nagy szállodaláncok, köztük a Hilton is, amely bárhol a világon ugyanazt a látványt és szolgáltatást nyújtja mindenkinek.
Ma erre nincs szükség, mivel a szállásajánlatok alatt lévő kommentekből rögtön kiderül minden információ – vélekedett a belsőépítész, hozzátéve, hogy ugyanazért az összegért kínált szállás közül természetes, hogy az lesz népszerűbb, amelyiknek érdekesebb a kinézete, valami plusszal rendelkezik.
Az Aria Hotel Budapest júniusban nyitotta meg kapuit, ötven szobával. Az öt évig tartó építkezés ötvenmillió dollárba került.
Mint elmondta, mindenképp a századelő nagypolgári lakásainak légkörét szerette volna ötvözni a stílusossággal és részletekbe menő exkluzivitással.
A budapesti bérpalota négy szárnyának kialakítását négy zenei irányzat köré építette fel. A klasszikus zenéhez a századfordulóra jellemző budapesti enteriőrt, neobarokkos stílust álmodott meg 21. századi megfogalmazásban. Az operánál nőies hangulatot, Maria Callas budoárját képzelte el muranói üvegcsillárral és lila színnel, míg a dzsesszé New Orleans-i klubhangulatot rakott össze, bontott téglás álmennyezettel. A kortárs zenénél azonban már a pop-arttal kapcsolta össze a századfordulós pesti hangulatot.
Mindegyik szállodai szobának van névadója, köztük van Liszt Ferenc, Csajkovszkij, Maria Callas, Bernstein, a Beatles vagy Amy Winehouse. Minden szobát a névadóról készült karikatúra teszi még egyedibbé, a világhírű cseh grafikustól Joseph Blechától.
Külön értéket ad hozzá a szállodához az így létrejött ötven darabos grafikai kollekció, amely sehol máshol nem látható – hangsúlyozta a dizájner.
A tervező a létesítmény egyik legnagyobb építészeti bravúrjának a Music garden (központi rész) felett elhelyezkedő üvegtetőt tartja, amely fém alkatrész felhasználása nélkül, négy üveg gerendából és öt nagyméretű üveglapból készült.
“Európában ez az egyik legnagyobb ilyen típusú tető, az ötletet híres elődjétől, a New Yorkban található Apple Store épületből merítettem” – hangsúlyozta, hozzátéve, hogy a különleges tető létrehozása majdnem 1 millió dollárba került.
Varró Zoltán nevéhez fűződik a Michelin-csillagos Onyx étterem belső tereinek és dizájnjának megtervezése vagy a világhírű moszkvai Taganka Színház kávézójának tervezési munkái. Alkotásai Budapest mellett Párizsban, New Yorkban, Szentpéterváron vagy Pekingben tekinthetők meg.
Fotó: Aria Hotel Budapest
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS