Jó szezonra számít a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART), amely az idén 2,53 milliárd forintos árbevételt tervez a tavalyi 2,38 milliárd forint után – mondta Kollár József vezérigazgató az MTI-nek
A cég személyhajóin tavaly 660 ezren utaztak, 10,9 százalékkal többen a tervezettnél. A kompok forgalma tavaly változatlan díjszabás mellett 5,1 százalékkal nőtt, 998 ezer utast, 298 ezer gépjárművet, és 59 ezer kerékpárt szállítva.
A vezérigazgató hangsúlyozta, a többlet-teljesítményt egy hajózási szempontból kedvezőtlen, kánikulai időszakokkal terhelt szezonban sikerült elérni. Ennél is fontosabb eredménynek nevezte, hogy elkészült a cég 5 éves stratégiája, amelynek elsődleges célja a vállalat megújítása, modernizálása és hatékonyabbá tétele. A stratégiai célok megvalósítása ez év elején megkezdődött. A mintegy 300 fős dolgozói létszámmal bíró társaságnál emelték a hajósok bérét, elejét véve a munkaerő elvándorlásának.
Az elmúlt időszakban több jelentős fejlesztés megvalósult, ide sorolta a Siófok katamarán felújítását, az alsóörsi kikötő I. ütemének átadását, a fonyódi vitorláskikötő I. ütemének megvalósítását és a balatonboglári kemping felújítását. Megkezdődött a Beatrix nevű motoros felújítása, amely a tervek szerint jövő tavasszal áll forgalomba. A korábbi évek 350-500 milliós fejlesztései után idén 840 millió forintot kívánnak beruházásokra fordítani.
A cégvezető jelezte: próbajelleggel már működik, júliustól pedig a társaság minden hajóján és kikötőjében elérhető lesz a wifi szolgáltatás. Megújul a cég honlapja hajózási lehetőség kereső modullal, balatoni látnivaló- és programajánlóval és egyéb funkciókkal.
A vezérigazgató tájékoztatása szerint a BAHART megkezdte a Balaton fejlesztési csomag keretében nevesített kétszer 2 milliárd forintnyi hazai forrás felhasználásának megtervezését, amelynek segítségével megújulhat a hajóflottája és fejlődhet a kikötőhálózata. A cég lépéseket tett a jelenlegi bázisának új telephelyre költöztetésére is Siófokon.
A cégvezető beszámolójából kiderült, hiányzik a Balatonról egy ipari kikötő és egy kőberakó, amelynek együttes megvalósítására négy helyszín is szóba jöhet. A kivitelezést egyelőre civil szervezetek ellenállása is akadályozza, pedig drágább és környezetrombolóbb a vízépítési kövek szárazföldi szállítása – mutatott rá a vezérigazgató.
Kollár Lajos az MTI kérdéseire válaszolva elmondta, továbbra is indokoltnak tartják egy második balatoni komp megvalósítását, amihez az uniós projekteken keresztül 2 milliárd forintnyi forrás szerezhető. Ez egyelőre kevés a minimum 6 milliárd forintos beruházás megvalósításához.
FOTO:BAHART
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS