A múlt hét folyamán megérkezett a Wizz Air flottájába az első Airbus A321-200-as repülőgép, amely november 20. óta közlekedik egyelőre Budapest és London Luton között. A média képviselői november 24-én próbálhatták ki az új típust egy egész napos angliai program keretében, amelyre a Traveler Circle is meghívást kapott.
A bemutató első szakaszában a kora reggeli Budapest-London Luton útvonalon utaztunk a szigetországba, ahol pár órás szabad program után délután folytatódott a hivatalos esemény, miután egy újabb pesti fordulókör után a HA-LXA lajstromú A321-es visszaérkezett a brit fővárostól kb. 50 km-re lévő reptérre. A sajtórepülés részeként Birminghambe repült a gép az Airbus, a Wizz Air, a Budapest Airport, a Luton Airport és a Birmingham Airport képviselőivel és több tucat magyar, brit, lengyel és román újságíróval, hogy egy fedélzeti ebéd keretében tapasztalhassák meg az Airbus A320 család legnagyobb változatát.
A birminghami légikikötő tranzitrészén tartott sajtótájékoztatón a John Stephenson Wizz Air-alelnök és Christopher Buckley, az Airbus vezérigazgató-helyettese méltatta a típus érdemeit és a Wizz Air számára nyújtható előnyeit. A program a Birmingham-Luton repüléssel zárult a sajtócsapat nagy része számára, míg a magyar kontingens a késő esti 2210-es budapesti járattal tért vissza.
Az első magyar lajstromozású Airbus A321-200
A légitársaság által rendelt összesen 26 A321ceo első fecskéjét múlt héten vette át a Wizz Air. A londoni hálózat mellett Eindhoven, Isztambul és Maastricht is azon útvonalak közt szerepel majd, amelyet a 230 utas szállítására képes változat üzemeltet majd. Az utastérbe belépve az első pillanatban szemet “szúr” a megújult színvilág, amely a májusban bemutatott új márkaarculattal megegyező. A légifuvarozó gépparkjában ez az első példány, amely ezzel az új kék-lila színvilággal felszerelt utastérrel rendelkezik.
A utaskapacitás mellett további különbségeket is felfedezhetünk a gépen az A320-hoz képest, a lábtér tekintetében az újságírók közt több véleményt is lehetett hallani, a magasabb és hosszabb lábú egyének számára a Wizz Air-től eddig megszokott lábtérnél szűkebb helyet tapasztaltak. Egy Budapest-Dubai útvonalon egy 180-185 centiméternél magasabb utasnak már megterhelő lenne az 5 órás repülőút az A321-esen. Abban viszont egyértelmű egyetértés volt, hogy a vészkijárati helyeknél a fapados légicég gépparkjának gerincét adó A320-asnál jóval nagyobb tér várja az extra szolgáltatást kifizető vendégeket.
A tegnapi tapasztalatok alapján az eddigi 30-35 perces fordulóidő csekély mértékben nőhet csupán, a repülőgép első-hátsó ajtaját kihasználva a max. ötvennel több utas várhatóan nem növeli meg túlzottan a gép két járat között a földön eltöltött idejét. Az A320 család két változatát összehasonlítva egy másik pont is felvetett néhány gondolatot a mosdót illetően. A fapados légitársaság által rendelt A321-eseken összesen három mellékhelyiség található, ez a szám megegyezik a rövidebb verzióval. Azonban felmerül a kérdés, hogy miként fogja tudni kiszolgálni az akár 230 utas igényeit a három WC szükség esetén. A maximális kapacitás oltárán sajnos szükséges némely elemek feláldozása, jelen esetben ez a mosdók számát jelentette.
Egyedülállóság az európai fapadosok terén
A következő Airbus A321-es – HA-LXB lajstrommal – várhatóan decemberben érkezik meg, majd több példányt is leszállít a repülőgépgyártó a jövő év folyamán, amelyből már a bukaresti és varsói bázisra is kerül majd állandó repülőgép. Az elmúlt hetekben járta be a szaksajtót a hír, amely szerint véglegesítették a Wizz Air 110 gépre szóló Airbus A321neo (New Engine Option) megrendelését, így 2019-től érkezhetnek a megújult típus első példányai. Ez a megrendelés a legnagyobb egyidőben leadott igény az új változatra.
Érdekességképp érdemes megjegyezni, hogy az Airbus A321 bevezetésével különleges szerepet tölt be a légitársaság, ugyanis egyetlen európai low-cost légifuvarozó sem üzemelteti az Airbus keskenytörzsű típusainak legnagyobb képviselőjét. Zárójelben hozzá kell tenni, hogy korábban az easyJet két évig közlekedtette a GB Airways-től örökölt példányait az A320 család legnagyobb verizójának, azonban 2010-ben kivonta őket a forgalomból. Természetesen a tengerentúlon már más a helyzet, hiszen a Frontier Airlines és a Spirit is üzemelteti az A321-est, igaz a Spirit csupán 218 fős székezéssel.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS