• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Légiközlekedés

Kipróbáltuk a Wizz Air első Airbus A321-esét

Kipróbáltuk a Wizz Air első Airbus A321-esét
Tóth Máté Bence
2015-11-25

A múlt hét folyamán megérkezett a Wizz Air flottájába az első Airbus A321-200-as repülőgép, amely november 20. óta közlekedik egyelőre Budapest és London Luton között. A média képviselői november 24-én próbálhatták ki az új típust egy egész napos angliai program keretében, amelyre a Traveler Circle is meghívást kapott. 

Wizz A321 sharkletA bemutató első szakaszában a kora reggeli Budapest-London Luton útvonalon utaztunk a szigetországba, ahol pár órás szabad program után délután folytatódott a hivatalos esemény, miután egy újabb pesti fordulókör után a HA-LXA lajstromú A321-es visszaérkezett a brit fővárostól kb. 50 km-re lévő reptérre. A sajtórepülés részeként Birminghambe repült a gép az Airbus, a Wizz Air, a Budapest Airport, a Luton Airport és a Birmingham Airport képviselőivel és több tucat magyar, brit, lengyel és román újságíróval, hogy egy fedélzeti ebéd keretében tapasztalhassák meg az Airbus A320 család legnagyobb változatát.

A birminghami légikikötő tranzitrészén tartott sajtótájékoztatón a John Stephenson Wizz Air-alelnök és Christopher Buckley, az Airbus vezérigazgató-helyettese méltatta a típus érdemeit és a Wizz Air számára nyújtható előnyeit. A program a Birmingham-Luton repüléssel zárult a sajtócsapat nagy része számára, míg a magyar kontingens a késő esti 2210-es budapesti járattal tért vissza.

Az első magyar lajstromozású Airbus A321-200

A légitársaság által rendelt összesen 26 A321ceo első fecskéjét múlt héten vette át a Wizz Air. A londoni hálózat mellett Eindhoven, Isztambul és Maastricht is azon útvonalak közt szerepel majd, amelyet a 230 utas szállítására képes változat üzemeltet majd. Az utastérbe belépve az első pillanatban szemet “szúr” a megújult színvilág, amely a májusban bemutatott új márkaarculattal megegyező. A légifuvarozó gépparkjában ez az első példány, amely ezzel az új kék-lila színvilággal felszerelt utastérrel rendelkezik.

Wizz A321 cabinA utaskapacitás mellett további különbségeket is felfedezhetünk a gépen az A320-hoz képest, a lábtér tekintetében az újságírók közt több véleményt is lehetett hallani, a magasabb és hosszabb lábú egyének számára a Wizz Air-től eddig megszokott lábtérnél szűkebb helyet tapasztaltak. Egy Budapest-Dubai útvonalon egy 180-185 centiméternél magasabb utasnak már megterhelő lenne az 5 órás repülőút az A321-esen. Abban viszont egyértelmű egyetértés volt, hogy a vészkijárati helyeknél a fapados légicég gépparkjának gerincét adó A320-asnál jóval nagyobb tér várja az extra szolgáltatást kifizető vendégeket.

A tegnapi tapasztalatok alapján az eddigi 30-35 perces fordulóidő csekély mértékben nőhet csupán, a repülőgép első-hátsó ajtaját kihasználva a max. ötvennel több utas várhatóan nem növeli meg túlzottan a gép két járat között a földön eltöltött idejét. Az A320 család két változatát összehasonlítva egy másik pont is felvetett néhány gondolatot a mosdót illetően. A fapados légitársaság által rendelt A321-eseken összesen három mellékhelyiség található, ez a szám megegyezik a rövidebb verzióval. Azonban felmerül a kérdés, hogy miként fogja tudni kiszolgálni az akár 230 utas igényeit a három WC szükség esetén. A maximális kapacitás oltárán sajnos szükséges némely elemek feláldozása, jelen esetben ez a mosdók számát jelentette.

Egyedülállóság az európai fapadosok terén
IMG_7035A következő Airbus A321-es – HA-LXB lajstrommal – várhatóan decemberben érkezik meg, majd több példányt is leszállít a repülőgépgyártó a jövő év folyamán, amelyből már a bukaresti és varsói bázisra is kerül majd állandó repülőgép. Az elmúlt hetekben járta be a szaksajtót a hír, amely szerint véglegesítették a Wizz Air 110 gépre szóló Airbus A321neo (New Engine Option) megrendelését, így 2019-től érkezhetnek a megújult típus első példányai. Ez a megrendelés a legnagyobb egyidőben leadott igény az új változatra.

Érdekességképp érdemes megjegyezni, hogy az Airbus A321 bevezetésével különleges szerepet tölt be a légitársaság, ugyanis egyetlen európai low-cost légifuvarozó sem üzemelteti az Airbus keskenytörzsű típusainak legnagyobb képviselőjét. Zárójelben hozzá kell tenni, hogy korábban az easyJet két évig közlekedtette a GB Airways-től örökölt példányait az A320 család legnagyobb verizójának, azonban 2010-ben kivonta őket a forgalomból. Természetesen a tengerentúlon már más a helyzet, hiszen a Frontier Airlines és a Spirit is üzemelteti az A321-est, igaz a Spirit csupán 218 fős székezéssel.

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkékA321A321ceoAirbus A321bemutatóbevezetésBirminghamBudapestHA-LXAlégiközlekedéslondonLutonrepüléssajtórepüléstcWizz Air
Légiközlekedés
2015-11-25
Tóth Máté Bence

Alapító - Founder

Kapcsolódó címkékA321A321ceoAirbus A321bemutatóbevezetésBirminghamBudapestHA-LXAlégiközlekedéslondonLutonrepüléssajtórepüléstcWizz Air

Még több Légiközlekedés

Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál

Traveler Circle2020-01-31
Tovább

HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben

Traveler Circle2020-01-14
Tovább
Wizz Air A320

Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air

Traveler Circle2019-12-12
Tovább
Wizz Air

Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről

Giricz Bálint2019-10-22
Tovább
Wizz Air

Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air

Giricz Bálint2019-09-02
Tovább
Emirates

Öt földrészre repülnek az Emirates női pilótái

Traveler Circle2019-08-29
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

Nemsokára még gyorsabban internetezhetünk a levegőben
El Al UP: Továbbra is biztonságos marad a repülés