• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Közösségi közlekedés

Megkezdte működését Európa leghosszabb vezetőnélküli metróvonala Barcelonában

Megkezdte működését Európa leghosszabb vezetőnélküli metróvonala Barcelonában
Giricz Bálint
2016-02-20

A héten elindult a metróközlekedés Barcelona meghosszabbított L9-es vonalán, amely ezzel a világ leghosszabb vezetőnélküli metróvonalává vált. Bár eredetileg 2008-ra tervezték a szakasz megépítését, de pénzügyi nehézségek miatt csak 2016-ra készült el az új pálya.

A Línia 9 éppen egy héttel a Mobile World Conference megnyitása előtt készült el, ami nagyon jó hír többek között annak a sok ezer embernek, akik a konferencia miatt érkeznek a városba, hiszen az új vonalnak köszönhetően tovább javul a város megközelíthetősége a repülőtérre érkező utasok számára. Az új vonal a városközpontban található egyetemet és az El Prat repülőtér 1-es terminálját köti össze, ami 20 kilométerrel és további 15 megállóval gyarapította Barcelona tömegközlekedési hálózatát.

A Siemens által gyártott metrókocsik teljesen automata irányításúak, ezzel lehetővé téve a szerelvények vezető nélküli működését. A vonatvezérléshez használt vezetéknélküli rendszer valós idejű adatokat szolgáltat a vonat helyzetéről és sebességéről, aminek következtében nagyobb járatsűrűség és jobb kihasználtság érhető el.

1200px-Línia_9_del_metro_de_Barcelona.svg (1)

Az L9-es vonal építése azonban egyáltalán nem ment zökkenőmentesen. Mint köztudott, a katalánok és spanyolok között elég erős a rivalizálás, ami ebben a projektben is megmutatkozott. Carles Puigdemont katalán elnök nehezményezte az állam hozzáállását a vonal megépítéséhez, mivel szerinte a kormány nem bocsátott elég pénzt a beruházásra. Ennek következményeként a katalán államnak mintegy 200 millió euróval be kellett szállnia az építkezésbe. Ez a probléma is erősen közrejátszott a projekt mintegy nyolc éves csúszásában.

A nehézségek árán befejezett 9-es vonal azonban akár napi 330.000 utas szállítására is képes, illetve maximum kapacitáson üzemelve körülbelül 165 millió utas veheti igénybe a meghosszabbított járatot évente.

Jelenleg további 18 kilométernyi szakaszon is folyamatosan zajlanak még a munkálatok, melyek befejeztével a teljes vonal 50 kilométer hosszúságúra bővül, melyből csupán 4000 méter fut a föld felett.

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkékbarcelonael pratközlekedéskozossegil9leghosszabbmetrometrovonalrepülőtérspanyolországtc
Közösségi közlekedés
2016-02-20
Giricz Bálint

Kapcsolódó címkékbarcelonael pratközlekedéskozossegil9leghosszabbmetrometrovonalrepülőtérspanyolországtc

Még több Közösségi közlekedés

Flixbus

Kedvezményes jegyek és járatsűrítés a Flixbusnál

Traveler Circle2018-04-24
Tovább

Kipróbáltuk a 3-as metró új szerelvényét

Barabás Jakab2017-03-20
Tovább

Teljessé vált a MÁV-START FLIRT-flottája

Traveler Circle2016-12-19
Tovább

Útnak indult az első TGV Océane

Giricz Bálint2016-12-13
Tovább

Vonzó utazási lehetőségeket kínál az új vasúti menetrend

Traveler Circle2016-11-30
Tovább

A MÁV zökkenőmentesen vette át a HÉV-et a fővárostól

Traveler Circle2016-11-25
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

Év végén elkezdődhet a 3-as metró felújítása
Leleplezték az Alstom legfrissebb technológiával felszerelt villamosát