A gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötése egy időről időre visszatérő téma a budapesti tömegközlekedésben. Számtalanszor felvetették, elemezték, beígérték, megtervezték, megindokolták, miért is lenne annyira jó ez mindenkinek, viszont konkrét intézkedés ennek ügyében még csak mostanában történt, pedig alkalom lett volna eddig is rá. Vegyük tehát sorra elsőnek, hogy mikor lett volna alkalmas véghezvinni a két vonal egységesítését.
A piros metró felújítására 2004 és 2007 között került sor, mely a teljes rekonstrukciót, az állomások egységesítét, sőt, az eredeti tervek szerint a járművek cseréjét is jelentette. Ez lett volna a tökéletes apropója annak, hogy előkészítsék az összekötést, ám ez ekkor fel sem merült, mint lehetőség. A szerelvények végül meg sem érkeztek, így a korszerűsített pályát jó ideig csak az elöregedett, vagy részben felújított orosz kocsik használták.
Ugyanakkor az Alstom-szerződéssel kapcsolatos csúszások, újabb és újabb felülvizsgálatok ismételten lehetőséget teremtettek arra, hogy költséghatékonyabban oldják meg a vonalegyesítést. Hiszen a járműcsere amúgy is a küszöbön állt, a BKV és a metrógyártó egyezsége pedig kevéssé tűnt valószínűnek, így akár kézenfekvő is lehetett volna átgondolni az egészet és egy olyan típust beszerezni, mely egyaránt alkalmas a felszíni felsővezetékes üzemre, valamint alagútban történő közlekedésre. Nyilván, ez azt jelentette volna, hogy még pár évig biztosan a Mityiscsi városában készült, igen korszerűtlen vasakkal kellett volna utaznunk, viszont kétségtelenül sokat spóroltunk volna azon, hogy amikorra realizálódik az összekötés, a szerelvények egy része már kész lett volna.
Persze nem ez történt. 2011-ben jött az örömhír, hogy a szerződés él, jönnek az Alstom kocsijai. Rövidtávon jó volt a döntés? Kétségtelenül, hiszen a vonal szerelvényeinek jelentős része 20 évnél idősebb volt, állapotukat pedig talán nem kell bemutatni. Az első új metró 2012 végén indult el, következő év tavaszára pedig ki is váltották a fiatalok a kohóérett nagyvasakat. Ezzel azonban újabb pár évre bebetonoztuk a jelenlegi állapotokat.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS