• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Közösségi közlekedés

Metró és HÉV: Fonódjon? – Első rész

Metró és HÉV: Fonódjon? – Első rész
Barabás Jakab
2016-02-28

A gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötése egy időről időre visszatérő téma a budapesti tömegközlekedésben. Számtalanszor felvetették, elemezték, beígérték, megtervezték, megindokolták, miért is lenne annyira jó ez mindenkinek, viszont konkrét intézkedés ennek ügyében még csak mostanában történt, pedig alkalom lett volna eddig is rá. Vegyük tehát sorra elsőnek, hogy mikor lett volna alkalmas véghezvinni a két vonal egységesítését.

A piros metró felújítására 2004 és 2007 között került sor, mely a teljes rekonstrukciót, az állomások egységesítét, sőt, az eredeti tervek szerint a járművek cseréjét is jelentette. Ez lett volna a tökéletes apropója annak, hogy előkészítsék az összekötést, ám ez ekkor fel sem merült, mint lehetőség. A szerelvények végül meg sem érkeztek, így a korszerűsített pályát jó ideig csak az elöregedett, vagy részben felújított orosz kocsik használták.

EV szerelvény az Örs Vezér terén

EV szerelvény az Örs Vezér terén

Ugyanakkor az Alstom-szerződéssel kapcsolatos csúszások, újabb és újabb felülvizsgálatok ismételten lehetőséget teremtettek arra, hogy költséghatékonyabban oldják meg a vonalegyesítést. Hiszen a járműcsere amúgy is a küszöbön állt, a BKV és a metrógyártó egyezsége pedig kevéssé tűnt valószínűnek, így akár kézenfekvő is lehetett volna átgondolni az egészet és egy olyan típust beszerezni, mely egyaránt alkalmas a felszíni felsővezetékes üzemre, valamint alagútban történő közlekedésre. Nyilván, ez azt jelentette volna, hogy még pár évig biztosan a Mityiscsi városában készült, igen korszerűtlen vasakkal kellett volna utaznunk, viszont kétségtelenül sokat spóroltunk volna azon, hogy amikorra realizálódik az összekötés, a szerelvények egy része már kész lett volna.

Persze nem ez történt. 2011-ben jött az örömhír, hogy a szerződés él, jönnek az Alstom kocsijai. Rövidtávon jó volt a döntés? Kétségtelenül, hiszen a vonal szerelvényeinek jelentős része 20 évnél idősebb volt, állapotukat pedig talán nem kell bemutatni. Az első új metró 2012 végén indult el, következő év tavaszára pedig ki is váltották a fiatalok a kohóérett nagyvasakat. Ezzel azonban újabb pár évre bebetonoztuk a jelenlegi állapotokat.

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkékalstomBKKBKVBudapestgödöllőHÉVmetrotc
Közösségi közlekedés
2016-02-28
Barabás Jakab

Kapcsolódó címkékalstomBKKBKVBudapestgödöllőHÉVmetrotc

Még több Közösségi közlekedés

Flixbus

Kedvezményes jegyek és járatsűrítés a Flixbusnál

Traveler Circle2018-04-24
Tovább

Kipróbáltuk a 3-as metró új szerelvényét

Barabás Jakab2017-03-20
Tovább

Teljessé vált a MÁV-START FLIRT-flottája

Traveler Circle2016-12-19
Tovább

Útnak indult az első TGV Océane

Giricz Bálint2016-12-13
Tovább

Vonzó utazási lehetőségeket kínál az új vasúti menetrend

Traveler Circle2016-11-30
Tovább

A MÁV zökkenőmentesen vette át a HÉV-et a fővárostól

Traveler Circle2016-11-25
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

Leleplezték az Alstom legfrissebb technológiával felszerelt villamosát
Metró és HÉV: Fonódjon? – Második rész