Új mérföldkövéhez érkezett a magyar vasúti személyszállítás fejlesztése. Az utolsó FLIRT motorvonatot is átadta a gyártó abból a 42+6 járműből, amelyek beszerzését a MÁV-START és a GYSEV közösen indította el. A MÁV-START FLIRT-flottája ezzel már 102 darabot számlál, a GYSEV pedig tíz új, zöld-sárga festésű motorvonatot üzemeltet.
Akár tízezer utast is szállíthatna egy időben az az összesen 48 FLIRT motorvonat, amelyeknek a szerződés szerinti átadását hétfőn ünnepelte a MÁV-START Zrt. és a GYSEV Zrt. A gyártó STADLER BUSSNANG AG határidő előtt adta át a szerződés szerint vállalt 42 motorvonatból az utolsót is a MÁV-START-nak, a GYSEV által megrendelt hat darabot pedig már korábban, idén áprilisig leszállították. A végéhez közeledő beszerzési projekt hozzájárul a környezetbarát és fenntartható mobilitáshoz, a magyar vasúti kínálat színvonalának emeléséhez.
A MÁV-START kötelékében összesen 102 korszerű FLIRT motorvonat közlekedik a korábban beszerzett hatvan darabbal együtt. Budapest elővárosában a vonatok csaknem kétharmadát lehet FLIRT-ökből kiállítani, vagyis évente harmincnégymillió utazást, az éves utazások negyedét tudja a MÁV-START korszerű motorvonatokkal kiszolgálni. Az újabb beszerzésű motorvonatok 2014-től a Budapest–Székesfehérvár, a Budapest–Vác–Szob, a Budapest–Veresegyház–Vác és a Budapest–Pusztaszabolcs vonalakon álltak forgalomba. Idén augusztustól már a Budapest–Cegléd elővárosi vonalon is találkozhatnak az utasok ezzel a típussal. Az új járművek érkezésének nemcsak az agglomeráció utasai váltak nyerteseivé, hanem az ország más területein utazók is, hiszen az elővárosban felszabaduló, jobb minőségű kocsikat át lehetett csoportosítani oda, ahol korábban az öregebb, használt járművek jártak.
Idén júliusban a már megrendelt 102 járművön felül további FLIRT motorvonatok szállításáról írt alá szerződést a MÁV-START és a Stadler Bussnang. A gyártó hat motorvonatot 2015 októberéig, tizenötöt pedig 2016 decemberéig ad át a személyszállító vasútvállalatnak. A 2014-2020 közötti uniós költségvetési időszakban a tervek szerint újabb motorvonat-beszerzésekre is sor kerül majd.
Az akadálymentesített járművek 211 ülőhellyel rendelkeznek, végsebességük 160 kilométer per óra. Az utasokkal teli jármű is mindössze 28 másodperc alatt éri el a 100 kilométer per órás sebességet. A motorvonatok egyéb jellemzői: korszerű utastájékoztató rendszer, légkondicionált, kerekesszékek és kerékpárok fogadására is alkalmas utastér, mozgáskorlátozottak által is könnyedén használható mosdó, WiFi, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozók. A járműveket a gyártó ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel is ellátta, amely lehetővé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon – a hatósági engedélyek után – 160 kilométer per órás sebességgel közlekedhessenek.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS