• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Légiközlekedés

airBaltic: új tulajdonos és a Bombardier CS300 adhat új löketet a cégnek

airBaltic: új tulajdonos és a Bombardier CS300 adhat új löketet a cégnek
Tóth Máté Bence
2016-12-10

Előző cikkemben beszámoltam az airBaltic által szervezett ünnepélyes rendezvényről, amelyen a nemzetközi sajtó és a légiközlekedési iparág képviselői előtt mutatták be az első kereskedelmi forgalomba álló Bombardier CS300-ast. A rigai sajtóút itt még nem ért véget, ugyanis a következő napon a légitársaság és a repülőgépgyár vezetői közös sajtótájékoztatón válaszoltak az újságírók kérdéseire.

Habár a lett légifuvarozó háza táján nem voltak fényes idők az elmúlt években pénzügyi tekintetben, ám az utóbbi 1-2 évben jelentősen javult az anyagi helyzete a vállalatnak és 2015-ben közel 20 millió eurós profitot is termelt. A felfelé ívelő időszak egy következő állomása a CS300 érkezése, amellyel jelentősen megfiatalodik a géppark. Emellett pedig tisztán Bombardier típusokból álló flotta valósulhat meg, ám ezt csupán 2020-ra éri el az airBaltic, a jelenlegi Boeing 737 Classic gépek nyugdíjazásának befejezésével.

airBaltic sajtótájékoztatóMartin Gauss, az airBaltic jelenlegi és a Malév volt vezérigazgatója pár mondatban említést tett a jövőbeni tervekről. Erre az évre 3 milliós utasforgalommal számolnak, azonban 2021-re ez a szám 4 millióra növekedhet – a légifuvarozó reményei szerint.

Mint az a sajtókonferencián kiderült, a CS300 mindhárom balti fővárosból üzemel majd, azonban egyelőre nem hozta nyilvánosságra a légitársaság a vilniusi és tallinin menetrendet.

Ugyancsak szóba került a légiszövetségi csatlakozás, amelyet Martin Gauss egyértelműen hárított: “Nem vagyunk egyetlen szövetség tagja és nem is fogunk csatlakozni”. Elmondása szerint jelenleg 22 code-share egyezménnyel rendelkeznek, amelyek fenntartását igencsak megnehezítené egy légiszövetségi tagság.

A vezérigazgató közölte, hogy a jövőben visszatérhet az abu dzabi járat, amely 2013 végén kezdte meg rövid idejű működését. Az akkori beszüntetés oka a gazdaságtalan üzemelés volt, ezt pedig leginkább a költséges repülőgép bérlés okozta. A légitársaság egy Airbus A319 wet-lease üzemben történő igénybe vételére volt rákényszerülve. A CSeries-zel ez a probléma is elhárul, ugyanis a gép hatótávolsága bőven lehetővé teszi a Riga és Abu Dzabi közötti távolság megtételét.

A 2017-es év fordulópont lehet az airBaltic-nál, hiszen nemsokára bejelenthetik a cég új tulajdonosát – amely Gauss közlése szerint egy nagy légitársasági csoport lehet. Erről több információt nem árult el a lett légifuvarozó vezére és az iparágon belül sem lehet pontosabb pletykákról hallani.

etihad2

Landolásra kész az Etihad a Baltikumban?

Az Etihad Aviation Group radikálisan terjeszkedik Európán belül, éppen pár napja került bejelentésre a Niki részvényeinek 49%-os felvásárlása és egy új, nyaralóutasokra koncentráló légitársaság alapítása is. Az öböl-menti légitársasági csoport nem üzemeltet járatokat a balti térségbe és a leányvállalatai sincsenek jelen nagymértékben a három országban.

Egy esetleges Etihad által – maximum 49%-ban – tulajdonolt airBaltic ezt megváltoztathatja, ezzel növelve a cégóriás európai jelenlétét és további régiós bázist kialakítva az Etihad-nak. Ez természetesen csupán egy elmélet.

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkékAbu DhabiairBalticAUHbaltiBaltikumBombardierCS300cseriesÉsztországEtihadlégiközlekedéslégitársaságLettországLitvániaMartin GaussrepülésRigaRIXsajtótájékoztatóTallinntcVilnius
Légiközlekedés
2016-12-10
Tóth Máté Bence

Alapító - Founder

Kapcsolódó címkékAbu DhabiairBalticAUHbaltiBaltikumBombardierCS300cseriesÉsztországEtihadlégiközlekedéslégitársaságLettországLitvániaMartin GaussrepülésRigaRIXsajtótájékoztatóTallinntcVilnius

Még több Légiközlekedés

Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál

Traveler Circle2020-01-31
Tovább

HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben

Traveler Circle2020-01-14
Tovább
Wizz Air A320

Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air

Traveler Circle2019-12-12
Tovább
Wizz Air

Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről

Giricz Bálint2019-10-22
Tovább
Wizz Air

Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air

Giricz Bálint2019-09-02
Tovább
Emirates

Öt földrészre repülnek az Emirates női pilótái

Traveler Circle2019-08-29
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

Új utasmóló a ferihegyi 2B terminálon – januárban indulhat az építkezés
Qantas: Nonstop járat Ausztráliából Európába