Amennyiben a Brexit ténylegesen megvalósul és egy rosszabb forgatókönyv szerint játszódnak le az események, úgy a Ryanair egy brit leányvállalat létrehozására kényszerülhet, hogy folytatni tudja az egyesült királyságbeli belföldi járatok üzemeltetését – nyilatkozta Michael O’Leary, a vállalat vezérigazgatója egy londoni sajtóértekezleten.
A Flightglobal tudósítása szerint a legrosszabb eredmény szerint az EU-tagság megszűnésével az Egyesült Királyság a nyílt égbolt egyezményt is elhagyná, amely – írországi bejegyzésű légitársaság lévén – akadályozná a brit belpiaci működést a fapados cég számára. Hogy ezt orvosolni tudják, egy különálló brit vállalat alapítására lesz szükség, amelyet a Ryanair legfeljebb 49,9%-ban tulajdonolhat.
Az értekezleten ugyancsak szóba kerültek a kétoldalú egyezmények, amelyek újbóli bevezetését O’Leary elképzelhetetlennek tartja, hiszen ezek a megállapodások “nemzeti légitársaságokon alapulnak és a legtöbb ország nem rendelkezik már nemzeti légitársasággal”.
Szintén kiemelte kritikus véleményét az IAG csoport jövője kapcsán, amely jelenleg többek közt a British Airways, a spanyol Vueling és Iberia, valamint az ír Aer Lingus vállalatokat foglalja magában. O’Leary elmondta, hogy a jelenlegi struktúra felborulhat, hiszen mind a tulajdonlási szabályozások, mind a légi üzemeltetési engedélyekkel kapcsolatos regulációk akadályozhatják a működést. Ennek elkerülésére vagy a British Airways kerülhet értékesítésre, vagy a többi, EU-s bejegyzésű légivállalattól válhat meg az IAG – a Ryanair első emberének elemzése alapján.
Az ír cég vezére azonban kiemeli, hogy amennyiben az Egyesült Királyság nem hátrál ki a Nyílt Égbolt egyezményből, úgy semmilyen tulajdonosi változás nem következik be a Ryanair és egyes brit légitársaságok esetében.
A Ryanair már korábban bejelentett kapacitás csökkentést a brit piacon, amelynek egyik legnagyobb elszenvedője London Stansted lesz, ahol már 200-300 ezer üléssel kevesebbet kínál a low-cost modellben üzemelő cég. Mindemellett azonban Belfast, Glasgow , Manchester és Newcastle üléskapacitása növekedett a téli menetrend megkezdésével.
A légitársaság tegnap közzétette az idei pénzügyi év első féléves eredményeit, amely szerint 7 százalékkal növekedett a vállalat nyeresége, miközben a Ryanair-t választó utasok száma 12%-os emelkedést mutat a tavalyi évi számadatokhoz képest. Ezek az eredmények az április-szeptember közötti időszakra vonatkoznak, így a Brexit-szavazás utáni kisebb sokk és a gyengülő font még nem jelentkezett oly mértékben, mint az a következő pénzügyi évben fog – a cég jelentése szerint.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS