• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Légiközlekedés

Brexit: Brit leányvállalatot létrehozására kényszerülhet a Ryanair

Brexit: Brit leányvállalatot létrehozására kényszerülhet a Ryanair
Tóth Máté Bence
2016-11-08

Amennyiben a Brexit ténylegesen megvalósul és egy rosszabb forgatókönyv szerint játszódnak le az események, úgy a Ryanair egy brit leányvállalat létrehozására kényszerülhet, hogy folytatni tudja az egyesült királyságbeli belföldi járatok üzemeltetését – nyilatkozta Michael O’Leary, a vállalat vezérigazgatója egy londoni sajtóértekezleten.

A Flightglobal tudósítása szerint a legrosszabb eredmény szerint az EU-tagság megszűnésével az Egyesült Királyság a nyílt égbolt egyezményt is elhagyná, amely – írországi bejegyzésű légitársaság lévén – akadályozná a brit belpiaci működést a fapados cég számára. Hogy ezt orvosolni tudják, egy különálló brit vállalat alapítására lesz szükség, amelyet a Ryanair legfeljebb 49,9%-ban tulajdonolhat.

Az értekezleten ugyancsak szóba kerültek a kétoldalú egyezmények, amelyek újbóli bevezetését O’Leary elképzelhetetlennek tartja, hiszen ezek a megállapodások “nemzeti légitársaságokon alapulnak és a legtöbb ország nem rendelkezik már nemzeti légitársasággal”.

Szintén kiemelte kritikus véleményét az IAG csoport jövője kapcsán, amely jelenleg többek közt a British Airways, a spanyol Vueling és Iberia, valamint az ír Aer Lingus vállalatokat foglalja magában. O’Leary elmondta, hogy a jelenlegi struktúra felborulhat, hiszen mind a tulajdonlási szabályozások, mind a légi üzemeltetési engedélyekkel kapcsolatos regulációk akadályozhatják a működést. Ennek elkerülésére vagy a British Airways kerülhet értékesítésre, vagy a többi, EU-s bejegyzésű légivállalattól válhat meg az IAG – a Ryanair első emberének elemzése alapján.

Az ír cég vezére azonban kiemeli, hogy amennyiben az Egyesült Királyság nem hátrál ki a Nyílt Égbolt egyezményből, úgy semmilyen tulajdonosi változás nem következik be a Ryanair és egyes brit légitársaságok esetében.

A Ryanair már korábban bejelentett kapacitás csökkentést a brit piacon, amelynek egyik legnagyobb elszenvedője London Stansted lesz, ahol már 200-300 ezer üléssel kevesebbet kínál a low-cost modellben üzemelő cég. Mindemellett azonban Belfast, Glasgow , Manchester és Newcastle üléskapacitása növekedett a téli menetrend megkezdésével.

A légitársaság tegnap közzétette az idei pénzügyi év első féléves eredményeit, amely szerint 7 százalékkal növekedett a vállalat nyeresége, miközben a Ryanair-t választó utasok száma 12%-os emelkedést mutat a tavalyi évi számadatokhoz képest. Ezek az eredmények az április-szeptember közötti időszakra vonatkoznak, így a Brexit-szavazás utáni kisebb sokk és a gyengülő font még nem jelentkezett oly mértékben, mint az a következő pénzügyi évben fog – a cég jelentése szerint.

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkékangliaBelfastbrexitbritish airwaysEgyesült KirályságeuEurópai UnióiagÍrországleányvállalatlégiközlekedéslégitársaságlondonMichael O'LearyrepülésRyanairtcuk
Légiközlekedés
2016-11-08
Tóth Máté Bence

Alapító - Founder

Kapcsolódó címkékangliaBelfastbrexitbritish airwaysEgyesült KirályságeuEurópai UnióiagÍrországleányvállalatlégiközlekedéslégitársaságlondonMichael O'LearyrepülésRyanairtcuk

Még több Légiközlekedés

Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál

Traveler Circle2020-01-31
Tovább

HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben

Traveler Circle2020-01-14
Tovább
Wizz Air A320

Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air

Traveler Circle2019-12-12
Tovább
Wizz Air

Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről

Giricz Bálint2019-10-22
Tovább
Wizz Air

Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air

Giricz Bálint2019-09-02
Tovább
Emirates

Öt földrészre repülnek az Emirates női pilótái

Traveler Circle2019-08-29
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

Lengyel kézbe kerül az észt Nordica
Videó: Így készült az Air Astana első Airbus A320neo repülőgépe