A tegnapi napon került megrendezésre az Airport Regions Conference (ARC) és a Budapest Repülőtéri Régió Klaszter közös konferenciája a regionális márkaépítésről. A konferencián több, már meglévő és jól működő márka segítségével mutatták be a főbb irányelveket.
Az ARC olyan önkormányzatok aktív együttműködése, melyek területén vagy a közelében nemzetközi repülőtér található. Ezen együttműködésben már több mint 30 tag van jelen aktívan, melyben Budapest Főváros XVIII. kerület Pestszentlőrinc-Pestszentimre Önkormányzata 2012. május 31-től kezdve szintén részt vesz.
A konferencián Puckó László (Turizmus és Szabadidő Tudásközpont igazgató, Budapest Metropolitan Egyetem), Vincent Gollain (vezető közgazdász, Párizs Régió Területrendezési és Fejlesztési Ügynökség), Sergi Alegre Calero (ARC elnöke, El Prat alpolgármestere) elemezték a brandeket és a fontos lépéseket egy jó márka kialakításához. Később csatlakozott Heffner Róbert (főosztályvezető-helyettes, Beruházás-támogatási Főosztály Nemzeti Befeketetési Ügynökség) és négyen folytatták a beszélgetést Léa Bodossian (főtitkár, Airport Regions Conference) vezetésével.
A konferencia fő célkitűzése, hogy megismerhessük a már jól működő és sikeres márkákat, és inspirációt nyerhessen a Budapest Airport, a kerület és az egész régió a sikeres brand kialakításában.
A budapesti egy fontos stratégiai helyen elhelyezkedő repülőtér, köszönhetően a közép-európai lokációnak, így egyaránt szolgál kapuként kelet, illetve nyugat felé. Az elhelyezkedés azonban önmagában nem elég, nagyon fontos egy jó márka kiépítése a repülőtér és a régió köré. Ennek érdekében fontos az infrastruktúra fejlesztése, a jó autópálya-hálózat és a repülőtér megközelíthetősége. Új tendencia az úgynevezett Airport City, vagyis a repterek nem csupán a légitársaságokat szolgálják ki, hanem az utazók számára egyaránt nyújtanak szolgáltatásokat, ezen felül vállalatok székhelyéül is szolgálnak.
A brand kialakításánál nagyon fontos, hogy a megfelelő üzenetet tudja átadni a Budapest Airport, amellyel megnyerje a vállalkozásokat és légitársaságokat. A bővüléssel újabb munkahelyeket teremthetnek és további légitársaságok számára tudják érdekessé tenni a budapesti repteret, így még több desztinációt elérhetővé téve az utazóközönség számára. Jelenleg 102 desztináció érhető el, 41 légitársaság jóvoltából, ennek növekedése az utasforgalom növekedéséhez is hozzájárulna. A 2015-ös évben körülbelül 10,3 millió utas fordult meg a repülőtéren, mellyel egy új rekord született és további bővülést szeretnének elérni.
A Budapest Airport-ot Szarvas Gábor, közösségi kapcsolatokért, környezetvédelemért és működésbiztonságért felelős igazgató képviselte. Az elkövetkező évekre vonatkozó terveket és a márka kialakításának irányelveit ismertette. A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret a Budapest Airport működteti, mely teljes mértékben magántulajdonú vállalat. Körülbelül 100 cég, szervezet működik itt, így mintegy 7500 munkavállalót foglalkoztatnak összesen. A nemzeti légitársaság megszűnését követően visszaesés volt tapasztalható, de 2014-től ismét nőtt az utasforgalom, legfőképp a low-cost légitársaságoknak köszönhetően. Európai desztinációk mellett észak-afrikai, közel-keleti állomások is elérhetőek. A hosszútávú útvonalakon továbbra is dolgoznak, jelenleg Peking a legtávolabbi elérhető úticél. Elsősorban Észak-Amerikát szeretnék összekötni közvetlen járattal, mely akár 1-2 éven belül meg is valósulhat. 160 millió euró befektetését tervezik és egy új szárnnyal bővítik a repülőteret, ezáltal rugalmasabbá válik a gépek kiszolgálása. A”2C” terminálon felül további bővítésre szorul maga a terminál épülete is a több check-in pult és a csomagkezelő rész növekedése miatt.
További fontos lépés, mely a brand kialakításához és fejlesztéséhez hozzájárul a repülőtéri szálloda, az Airport Hotel megépítése. Az építkezés már most nyáron kezdetét vette, a szállodát az Accor csoport fogja üzemeltetni és Ibis típusú szállodaként fog működni.
Az árufuvarozás szintén nagyon fontos a repülőtér életében, hiszen jelenleg is napirenden van az új logisztikai központot építése, ennek eredménye akár már 2-3 éven belül mutatkozhat. A tervek szerint 2018-ban adják át az új Cargo Cityt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es terminálján, addig a jelenlegi kapacitásokat fejlesztik.
A sikeres brand kiépítésében elengedhetetlen a jó közlekedés megléte. A 2-es terminált tervezik összekötni a vasúthálózattal, mindezt úgy, hogy nem csupán repülőtér-belváros összeköttetést valósítanának meg, hanem a nemzeti vasúti hálózatba is integrálnák. A jó közlekedés kulcsfontosságú, ha az elkövetkezendő időket tekintjük, ugyanis Magyarországon kerül megrendezésre több fontos sportesemény is, mint például a 17. FINA úszó világbajnokság 2017-ben és a 2020-ban megrendezésre kerülő UEFA labdarúgó-Európa-bajnokság, melyen Budapest 4 mérkőzést fog megrendezni.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS