• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Légiközlekedés

Egy korszak a végéhez közeledik: Leállhat a Jumbók gyártása

Egy korszak a végéhez közeledik: Leállhat a Jumbók gyártása
Giricz Bálint
2016-07-28

A világ egyik legnépszerűbb típusának pályafutása már jó ideje leszállóágban van, ezért a Boeing szerdán bejelentette, hogy fontolóra veszik a Boeing 747-es típus gyártásának beszüntetését. Ezzel egy fél évszázados korszak zárulna le a repülés történelmében – írja a Wall Street Journal.

A Jumbo iránti kereslet fokozatos csökkenése az amerikai gyártót arra kényszerítheti, hogy lezárja fennállása egyik legfontosabb fejezetét és befejezze a típus gyártását. A 747-es töretlen népszerűsége 50 évvel ezelőtt kezdődött, amikor a Pan Am leadta első megrendelését a Jumbo Jet-re. Az első gép átadását követően 2016-ra már több mint 1500 darab 747-es gördült le az amerikai gyártósorról.

A Jumbo hatalmas áttörést hozott a globális légiközlekedésben, hiszen a nagy befogadóképesség miatt jelentősen csökkentek az egy főre jutó költségek, így a kevésbé tehetősebbek számára is elérhetővé vált a repülés.

A 747-es kiállta az idő próbáját, túlélte a Boeing 1970-es csődközeli helyzetét és az iparág nagymértékű visszaesését. Legutóbb az 1990-es években tetőzött a Jumbok iránti kereslet, azonban a rekordot még 1972-ben érték el az everettiek, amikor is 92 gépet adtak át évente.

A megrendelések hiánya miatt a Boeing lassítani kényszerül a típus gyártási ütemén, ennek eredményeként összesen hat 747-es átadását tervezik évente. Jelenleg mindössze 21 megrendelésük van, amelyből kettő a szükséges átalakítások után 2023-tól az amerikai elnököt fogja szolgálni Air Force One néven.

A kereslet folyamatosan gyengül a négy hajtóműves típusok iránt, mind az utasszállító, mind a teherszállító ágazatban. A teherszállítás a 2008-as világgazdasági válság óta kezdett mélyrepülésbe, azóta ugyanis sokkal több árut szállítanak a tengeren hajókon mint légi úton. Az utasszállításban a magas üzemanyagárak révén inkább a gazdaságosabb két hajtóműves típusukat részesítik előnyben a légitársaságok. Ennek következményeként a rivális francia gyártó, az Airbus sincs jobb helyzetben a kétszintes A380-as szuperjumbojával.

A Boeing vezérigazgatója, Dennis Muilenburg elmondta, hogy a gyártás lassítása pozitívan befolyásolja a cég pénzügyi helyzetét, amely jelentősen megingott az elmúlt évek során. Az amerikai gyártónál abban bíznak, hogy 2019-re a légitársaságok a kiöregedő 747-es típusokat a korszerűbb 747-8-as szériával fogják helyettesíteni. Amennyiben a jóslataik nem válnak valóra, úgy könnyen elképzelhető, hogy a Jumbo Jet-ek gyártása hamarosan a végéhez közeledik.

A témához ITT lehet hozzászólni.

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkék747air force oneboeingeverettgyártásjetjumbolégiközlekedéspan amtc
Légiközlekedés
2016-07-28
Giricz Bálint

Kapcsolódó címkék747air force oneboeingeverettgyártásjetjumbolégiközlekedéspan amtc

Még több Légiközlekedés

Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál

Traveler Circle2020-01-31
Tovább

HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben

Traveler Circle2020-01-14
Tovább
Wizz Air A320

Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air

Traveler Circle2019-12-12
Tovább
Wizz Air

Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről

Giricz Bálint2019-10-22
Tovább
Wizz Air

Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air

Giricz Bálint2019-09-02
Tovább
Emirates

Öt földrészre repülnek az Emirates női pilótái

Traveler Circle2019-08-29
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

Üstökösnyi távolságot tettek meg az Emirates gépei 2016 első felében
Indulhat a London City repülőtér bővítése