Tim Clark, az Emirates elnöke a CNN-nek adott interjújában elmondta, hogy a következő 1,5 év során hoznak döntést arról, hogy az Airbus A320- vagy Boeing 737-család repülőgépeire adjanak le rendelést, a légitársaságnál zajló költségoptimalizáció jegyében. Ez radikális változás lenne a vállalat életében.
Ezt persze még nem lehet készpénznek venni, ugyanis Clark elmondása szerint jelenleg három tanulmány van az asztalán ezzel kapcsolatban és a döntésre még várnunk kell, így az sem kizárt, hogy a keskenytörzsű típus bevezetése helyett további szélestörzsű repülőgépekre adnak le rendelést.
Azonban a keskenytörzsű típus bevezetése a gépparkba egy szokatlan fordulat lenne a légifuvarozótól, amely többek között azzal is tűnik ki akár csak az öböl-menti riválisai (ún. ME3 légitársaságok) közül, hogy kizárólag szélestörzsű, hosszútávú járatok teljesítésére képes típusokat üzemeltet – ezek közül is az Airbus A380-800 változatot és a Boeing 777 különféle verzióit.
Az esetleges keskenytörzsű típusok hadrendbe állításával nem csupán a meglévő útvonalakon lehetne költségcsökkentést végrehajtani, de rövidebb útvonalak indítása is elérhetővé válna, amelyeket a jelenlegi flotta nem lenne képes kiszolgálni. Habár ez új ajtókat nyitna meg a cég előtt, azonban a tisztán szélestörzsű típusokra épített géppark és üzleti modell miatt ez nem csupán “fekete-fehér” döntés lenne.
Az elsődleges és legnagyobb szempont, amit figyelembe kell venni, az az új munkaerő-felvétel, hiszen az Emirates jelenlegi pilótaállománya mind szélestörzsű típusokra szóló jogosítással rendelkeznek. Ezek mellett természetesen a karbantartás, alkatrész-ellátás és más területek miatt is további költségek merülhetnek fel, ami miatt nem feltétlen lehet a legmegtérülőbb beruházás ez a géppark-frissítés. És mivel a vállalat számára a radikális költségoptimalizáció a fő szempont manapság, ezért sem az újabb pilóták felvétele, sem pedig ez az üzleti modell váltás és nagyobb költségek nem jelentenének túl nagy könnyebbséget.
A légitársaság 30 évvel ezelőtt már üzemeltetett egyfolyosós repülőgépeket, ugyanis a vállalat indulásakor Boeing 727-es és később 737-es repülőgépekkel szolgálták ki az útvonalakat. Ezek a típusok azonban pár év alatt nyugdíjazásra kerültek.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS