• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Légiközlekedés

Keskenytörzsű gépek beszerzését fontolgatja az Emirates

Keskenytörzsű gépek beszerzését fontolgatja az Emirates
Tóth Máté Bence
2017-02-15

Tim Clark, az Emirates elnöke a CNN-nek adott interjújában elmondta, hogy a következő 1,5 év során hoznak döntést arról, hogy az Airbus A320- vagy Boeing 737-család repülőgépeire adjanak le rendelést, a légitársaságnál zajló költségoptimalizáció jegyében. Ez radikális változás lenne a vállalat életében.

Ezt persze még nem lehet készpénznek venni, ugyanis Clark elmondása szerint jelenleg három tanulmány van az asztalán ezzel kapcsolatban és a döntésre még várnunk kell, így az sem kizárt, hogy a keskenytörzsű típus bevezetése helyett további szélestörzsű repülőgépekre adnak le rendelést.

Azonban a keskenytörzsű típus bevezetése a gépparkba egy szokatlan fordulat lenne a légifuvarozótól, amely többek között azzal is tűnik ki akár csak az öböl-menti riválisai (ún. ME3 légitársaságok) közül, hogy kizárólag szélestörzsű, hosszútávú járatok teljesítésére képes típusokat üzemeltet – ezek közül is az Airbus A380-800 változatot és a Boeing 777 különféle verzióit.

Az esetleges keskenytörzsű típusok hadrendbe állításával nem csupán a meglévő útvonalakon lehetne költségcsökkentést végrehajtani, de rövidebb útvonalak indítása is elérhetővé válna, amelyeket a jelenlegi flotta nem lenne képes kiszolgálni. Habár ez új ajtókat nyitna meg a cég előtt, azonban a tisztán szélestörzsű típusokra épített géppark és üzleti modell miatt ez nem csupán “fekete-fehér” döntés lenne.

Az elsődleges és legnagyobb szempont, amit figyelembe kell venni, az az új munkaerő-felvétel, hiszen az Emirates jelenlegi pilótaállománya mind szélestörzsű típusokra szóló jogosítással rendelkeznek. Ezek mellett természetesen a karbantartás, alkatrész-ellátás és más területek miatt is további költségek merülhetnek fel, ami miatt nem feltétlen lehet a legmegtérülőbb beruházás ez a géppark-frissítés. És mivel a vállalat számára a radikális költségoptimalizáció a fő szempont manapság, ezért sem az újabb pilóták felvétele, sem pedig ez az üzleti modell váltás és nagyobb költségek nem jelentenének túl nagy könnyebbséget.

A légitársaság 30 évvel ezelőtt már üzemeltetett egyfolyosós repülőgépeket, ugyanis a vállalat indulásakor Boeing 727-es és később 737-es repülőgépekkel szolgálták ki az útvonalakat. Ezek a típusok azonban pár év alatt nyugdíjazásra kerültek.

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkék737A320Airbus A320Boeing 737Boeing 777CNNDubaiDubajdxbemirateskeskenytörzsűlégitársaságrepülésszélestörzsűtcTim Clark
Légiközlekedés
2017-02-15
Tóth Máté Bence

Alapító - Founder

Kapcsolódó címkék737A320Airbus A320Boeing 737Boeing 777CNNDubaiDubajdxbemirateskeskenytörzsűlégitársaságrepülésszélestörzsűtcTim Clark

Még több Légiközlekedés

Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál

Traveler Circle2020-01-31
Tovább

HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben

Traveler Circle2020-01-14
Tovább
Wizz Air A320

Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air

Traveler Circle2019-12-12
Tovább
Wizz Air

Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről

Giricz Bálint2019-10-22
Tovább
Wizz Air

Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air

Giricz Bálint2019-09-02
Tovább
Emirates

Öt földrészre repülnek az Emirates női pilótái

Traveler Circle2019-08-29
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

Wizz Air: decembertől Frankfurt Am Main-ra közlekednek az A321-esek
London Luton lesz a Wizz Air következő bázisa, új járatok indulnak Grúziába, Izraelbe és Koszovóba