A Traveler Circle-nek lehetősége nyílt a napokban Horváth Gáborral, az Emirates magyarországi Country Managerével egy rövid interjút készíteni, amely az alábbiakban olvasható.
Indokolja-e a prémium utasok számának növekedése a háromosztályos Boeing 777 bevezetését a budapesti piacra? Amennyiben igen, miben látják ennek az utazó szegmensnek a növekedését?
Az Emirates 2019. február 1-jétől új, háromosztályos – Boeing 777-300ER típusú – repülőgépet állít üzembe a Budapest- Dubaj vonalon, így az eddigi Economy és Business osztály mellett már első osztályon is lehet majd utazni. A változást az indokolta, hogy szeretnénk minél jobban igazodni az utasaink igényeihez, és minél szélesebb választékot kínálni a magyar utazóknak. Ez egyben azt az örömteli tendenciát is jelzi, hogy növekszik a kereslet a prémium utazóközönség körében. Az Emirates First Class kabinjában utazni egy életre szóló élmény, és ezt most prémium utasaink már Budapestről indulva is megtapasztalhatják. Magyar utasaink körében egyébként továbbra is Dubaj a legnépszerűbb célállomás, majd a toplistán Thaiföld, Kína, az Indiai-óceán térsége (Colombo, Maldív-szigetek, Mauritius és Seychelle-szigetek), és Ausztrália következnek.
Prága már napi 2 Emirates-járatot fogad, melyek közül az egyiket Airbus A380-nal teljesítik, míg a hírek szerint Varsó ba is megérkezhet a jövőben a Superjumbo. Mi a helyzet Budapesttel, mennyire mutatkozik nyitottság a reptér részéről az A380 kiszolgálásának elősegítésére?
A Budapest-Dubaj járatunkat 2014-ben egy 278 üléses repülőgéppel indítottuk. Az azóta folyamatosan növekvő igényeknek köszönhetően ma már egy 428 üléses Boeing 777 közlekedik az útvonalon. Vagyis alig három év után már másfélszeresére kellett növelnünk a kapacitást a folyamatosan növekvő igényeknek köszönhetően. Jelenleg a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren az Emirates légitársaságé a legnagyobb, menetrend szerint közlekedő repülőgép, ez is bizonyítja a járat népszerűségét. Utasaink értékelik a kedvező ár-érték arányt, de további vonzerőt jelent, hogy az öt órás repülőúton élvezhetik a díjnyertes fedélzeti szórakoztató rendszerünk 3 500 csatornájának kínálatát – köztük magyar filmeket is, illetve ingyenes Wi-Fi szolgáltatásunkat, valamint gourmet menüinket. Ezen felül minden budapesti járatunkon magyar légiutas-kísérőkkel találkozhatnak az utasok, illetve a Prémium utasaink számára magyar ételeket kínáló menüsor is elérhető a fedélzeten. Szóval büszkén kijelenthetjük, hogy rengeteget elértünk az elmúlt 4 évben, amit az is bizonyít, hogy 4-ből 3-szor a magyarok legjobb légitársaságának választottak minket. Jelenleg nem tervezzük az A380-as budapesti bevezetését, habár továbbra is folyamatosan figyelemmel kísérjük utasaink igényeit és az A380-ashoz szükséges működtetési feltételeket.
Miként profitálhat az Emirates az Etihad pénzügyi nehézségeiből? Nagyobb teret nyerhet-e Dubaj Abu-Dzabival szemben, mint átszálló központ?
Nem kommentáljuk a más légitársaságokkal kapcsolatos híreket. Ami az együttműködést illeti, aláírtunk az Etihad-dal egy szándéknyilatkozatot, amely repülésbiztonsági és háttérszolgáltatási együttműködésről szól az iparágban szokásos eljárásoknak megfelelően.
Milyen hatással volt az Emirates üzemelésére a katari blokád? Előnyhöz jutottak-e a dohai útvonalon felszabadult kapacitás más piacra való átstrukturálásával?
Kormányközi kapcsolatokat nem kommentálunk.
Az Airbus A380-programot az Emirates legutóbbi rendelése tartja életben. Vonzó lehet-e még más légifuvarozók számára is ez a típus, sikerülhet-e az Airbus-nak további, akár új üzemeltetőket is megnyerni?
Más légitársaságok nevében nem nyilatkozhatok. Azonban az nem titok, hogy az Emirates nagy sikernek tekinti az A380-as bevezetését és használatát. Az utasaink nagyon szeretik, hálózatunkon belül számos olyan útvonalon is ez a géptípus üzemel, amelyeket a magyar utasok is kedvelnek. Az imént említettem Thaiföldet, Kínát, Mauritius-t, vagy Ausztráliát például. Az A380-as legfőbb előnye számunkra, hogy nagyfokú rugalmasságot és variálhatóságot tesz lehetővé mind az utasigények kielégítését, mind pedig a repülési távolságot illetően. A 2018. januárjában megrendelt új A380-asokat flottánk frissítésére használjuk majd, hiszen az Emirates a világ egyik legfiatalabb járműparkjával rendelkezik. A mi megrendelésünk egyben biztosítja az A380-as gyártásának folyamatosságát is. Az Airbus-szal továbbra is szorosan együttműködünk, hogy tovább fejlesszük a repülőgépet és a fedélzeti szolgáltatásokat annak érdekében, hogy utasainknak a lehető legjobb élményt nyújtsuk. Ennek a repülőgéptípusnak az talán a legfőbb erénye, hogy a mérete és a technológia révén a belső kialakítás terén is újat nyújthatunk utasainknak. Példának okáért a légiközlekedés két, forradalmian új, az Emirates által bevezetett szolgáltatása is ezen a típuson érhető el: a Shower Spa és a fedélzeti lounge.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS