Augusztus végén elkészült a Finnair első Airbus A350 XWB repülőgépe, amelyet már Toulouse-ban vetik alá az átadást megelőző kötelező teszteknek. Fontos mérföldkő lesz az átadás az európai repülőgépgyártónál, hiszen a finn légitársaság lesz az első európai üzemeltetője a tavaly bevezetett típusnak.
Még tavasszal meghirdették azon belföldi és kontinensbeli útvonalakat, ahol az első A350-est teszteknek vetik alá és úgy tűnik, hogy ezen dátumokat sikerül is tartani. A Finnair október elején közlekedteti először menetrendszerinti járat keretében az új szélestörzsű típust, méghozzá Helsinki -Rovaniemi és Helsinki-Oulu útvonalakon.
A Finnair Airbus A350 turistaosztályaA hosszútávú járatokon való bevezetés először keleti irányba történik, az első, Helsinki-Shanghaj vonalon október 25-én üzemeltetik az Airbus A350 XWB-t (eXtra-Wide-Body), amelyet novemberben Peking, decemberben Bangkok, majd 2016-ban Hong Kong és Szingapúr követ. A Finnair számára kiemelt jelentőségű az ázsiai piac, amelyet sokszor kommunikálnak a közvélemény felé. Többek közt a kényelmes és gyors átszállást és a transzkontinentális járatok időtartamát (Helsinkiből 8-9 óra között elérhető a legtöbb távol-keleti célállomás) emeli ki a finn légifuvarozó.
Az elmúlt hetekben növekvő kínai gazdasági válság sem bizonytalanítja el a finn vállalatot a keleti piacba vetett hitétől. A Skift tudósítása szerint Pekka Vauramo, a Finnair vezérigazgatója egy interjúban elmondta, nem aggódik a jelenlegi helyzet miatt. Ugyancsak hozzátette, hogy úttörőnek lenni előnnyel jár, így számos kínai és dél-koreai útvonalon kívánnak bővíteni, olyan célállomásokat is figyelembe véve, amely eddig nem, vagy csupán kis számban került kiszolgálásra hosszútávú járatokkal.
2007-ben adta le a 11 gépre és 8 opciós átvételre szóló megrendelését a Finnair, amely az Airbus A350 első légitársasági megrendelője volt, megelőzve a már üzemeltető Qatar Airways-t és Vietnam Airlines-t is. A szélestörzsű repülőgép 297 ülőhellyel és három utasosztállyal rendelkezik majd, így 46 Business, 43 Economy Comfort és 208 Economy üléssel várja az utazókat. Míg a Business Class 1-2-1 üléselrendezéssel kerül átadásra, addig a megnövelt kényelmi szintű Economy Comfort és az Economy Class is 3-3-3 üléssel rendelkezik majd minden sorban, amely a megszokott szélestörzsű típusoknál nagyobb kényelmet kínál majd.
Az utasok kényelmét és a hosszú órák kellemes eltöltését nem csupán az üléstámlákba épített fedélzeti szórakoztató rendszer, de a 30 millió eurós beruházással telepített vezeték nélküli internetkapcsolat is biztosítja. Nagy hangsúlyt fektet a Finnair az új típus megjelenésére, egyrészt a lassan kiöregedő Airbus A340-300 nyugdíjazása, másrészt egy remélt ázsiai forgalom növekedése érdekében. A két éve vezéirgazgatóként tevékenykedő Vauramo eddig sikeres gazdasági programot hajtott végre, így a vállalat vesztesége is csökkent, valamint várhatóan duplájára nőhet a keleti kontinensre irányuló forgalom 2020-ra a 2010-es viszonyokhoz képest.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS