• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Légiközlekedés

Folytatódik a Fokker sikersztori?

Folytatódik a Fokker sikersztori?
Giricz Bálint
2016-07-25

Az egyre kiöregedő Fokker F70 és F100-as típusok után pár éven belül megérkezhet a holland gyártó következő generációs repülőgépe, a korábban frappánsan “Rekkof” névvel illetett F130-as regionális utasszállító.

Az újgenerációs Fokkert az újonnan alapított Netherlands Aircraft Company (NAC) fejlesztené ki a légitársaságok igényei szerint, melyből a tervek szerint egy 130 és egy 100 férőhelyes verzió fog készülni F130 és F90 típus megnevezéssel. A holland cég elsőként a nagyobb típust tervezi üzembe állítani, az előzetes tervek szerint 2020-ban.

A gyártó nagy elvárásokat tűzött ki a még csak tervezési fázisban lévő repülőgép felé, hiszen reményeik szerint az új Fokker fenntartási költségei lesznek a legkedvezőbbek ebben a piaci szegmensben. Az F130-as rendelkezik majd a legalacsonyabb egy főre jutó üzemanyag fogyasztással és a szintén egy főre jutó üzemeltetési költséggel. A NAC magas követelményeket támaszt a környezetszennyezéssel szemben is, hiszen előreláthatóan a következő generációs Fokkerek lehetnek a leghalkabb és legkörnyezetkímélőbb gépek a kategóriában.

F130-SunSet-1920x650

Az újjáélesztett holland regionális gép legfőbb riválisai az Embraer, Bombardier, illetve az új Mitsubishi MRJ lehetnek, ám ezeknél mind fogyasztásban, mind kapacitásban jobb mutatóval rendelkezik az európai típus.

Az F130-as Pratt & Whitney PW1x17G hajtóművekkel lesz felszerelve, melyek elrendezése megegyező a korábbi F100 és F70-es típusokéval. A korszerű hajtóműnek és a könnyű kompozit szerkezetnek köszönhetően az új generációs Fokker hatótávolsága 2000 mérföld, azaz körülbelül 3700 km lesz, mellyel Európa, illetve Észak-Amerika legnagyobb része lefedhető.

gomb

A repülőgép belső tere hasonló a mostanában készülő következő generációs repülőgépekéhez. Az utastérben állítható erősségű LED világítás található, a legújabb és legkényelmesebb vékony háttámlájú ülések pedig lehetővé teszik a 130 férőhelyes repülőgépen a 30 hüvelykes, azaz 76 centiméteres üléstávolságot, mely megegyezik a legnépszerűbb Boeing és Airbus típusokéval, ugyanakkor igény szerint business, illetve első osztályú székezés is lehetséges.

Interior-Blue

Az új Fokker pilótafülkéje is jelentős változáson megy keresztül az elődeihez képest, hiszen eltűnnek az analóg műszerek, melyek szerepét a kornak megfelelően nagy LCD kijelzők és egy sokkal komplexebb informatikai rendszer veszi át.

Avionics

Az, hogy a holland cég elképzelése mennyire sikeres, hamarosan eldőlhet, mivel az Egyesült Államokban, és Európán belül is viszonylag sok olyan repülőgép teljesít szolgálatot, amelyek időszerű leváltásra alkalmas lenne az “újratöltött”Fokker.

A cikkhez ITT tudtok hozzászólni

FORRÁS:NAC

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkékaircraftBombardiercompanyembraerf100f130f70fokkerHollandialégiközlekedésMitsubishiMRJnacnetherlandsnext genregionálistc
Légiközlekedés
2016-07-25
Giricz Bálint

Kapcsolódó címkékaircraftBombardiercompanyembraerf100f130f70fokkerHollandialégiközlekedésMitsubishiMRJnacnetherlandsnext genregionálistc

Még több Légiközlekedés

Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál

Traveler Circle2020-01-31
Tovább

HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben

Traveler Circle2020-01-14
Tovább
Wizz Air A320

Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air

Traveler Circle2019-12-12
Tovább
Wizz Air

Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről

Giricz Bálint2019-10-22
Tovább
Wizz Air

Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air

Giricz Bálint2019-09-02
Tovább
Emirates

Öt földrészre repülnek az Emirates női pilótái

Traveler Circle2019-08-29
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

A világ legnagyobb kétéltű repülőgépe készült el Kínában
Mitsubishi Regional Jet repülőgépeket vásárolna az Iran Aseman Airlines