• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Légiközlekedés

Időutazás a szovjet repülés történelmének igáslovaival

Időutazás a szovjet repülés történelmének igáslovaival
Rimóczi Roland
2015-12-20

Napjainkban mindenki minél gyorsabban, és persze a legnagyobb biztonságban szeretne megérkezni a kiválasztott desztinációra, így sokak számára igazából teljesen lényegtelen, hogy milyen típusú repülőgépen utazik, sőt a laikusok elsőre akár még nehezebben is tudnak különbséget tenni kettő, szakértők szemével nézve teljesen különböző géptípus között.

Pedig akármennyire is furcsának tűnhet, vannak olyan repülés iránt rajongók, akiknek egyáltalán nem mindegy az adott járatot teljesítő típus, sőt akár még a gépek regisztrációs jelei (lajstromok) között is különbséget tesznek, bizonyítandó, hogy ők már több repülőgéppel repültek életükben.

Európában a légiközlekedés igen biztonságosnak mondható, ugyanakkor vannak olyan területek, ahol esetleg kevésbé fejlett ez az iparág akár politikai, akár gazdasági okokból kifolyólag.

Ez persze a fent említett megszállottak számára csupán örömhír, mivel azt jelenti, hogy az országban még sok olyan repülőgépet (és egyéb közlekedési eszközt) lehet találni, amelyek máshol már régen ki lettek vonva a forgalomból gazdasági, illetve biztonsági okok miatt.

Az Európai Unió igen komoly követelményrendszert működtet azokkal a légitársaságokkal szemben, amelyek a légterét használni kívánják. Ezeknek a szabályoknak több európai légitársaság sem tud eleget tenni, így ezek egyszerűen nem repülhetnek be a tagországok felé.

Szerencsére léteznek még olyan légitársaságok, mint például az ukrán Motor Sich Avia, amely igazából a világ egyik legnagyobb repülőgép- és helikopter-hajtóműveket, illetve gázturbinákat gyártó vállalatnak, a Motor Szicsnek a leányvállalata, és rendelkezik a hőn áhított típusokkal, valamint megfelelő engedélyekkel is.

A társaság járműparkja igen színes, már-már “egyéniségekkel” rendelkezik, mint például a Jakovlev gépgyár Jak-40-es típusa. Az UR-88310-es lajstromjelet viselő példányt 1980-ban gyártották, és ukrán pályafutása előtt a madagaszkári kormány magángépe volt.

A Traveler Circle szerkesztője Ungvár és Kijev között ült fel erre a repülőgépre, persze teljesen önszántából. Visszafelé pedig az UR-BXC regisztrációt viselő Antonov An-24-essel repült, amely idén ünnepelte 40. születésnapját, úgyhogy itt is egy koros repülőgéppel volt dolga a csapatnak.

Az utazásról videó is készült, amely itt található. Érdemes megfigyelni, hogy a hanghatások mennyivel eltérőek egy mai megszokott típustól, pedig 30-40 éve még ez volt a teljesen megszokott.

Mindenesetre nagy élmény egy ilyen kalandban részt venni, aki teheti, és szeretné még kipróbálni a letűnt korok “vasait”, az igyekezzen azért, mert vélhetően már a keleti országokban sem sokáig fognak repülni ezek a nagyszerű járművek.

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkékantonovjakovlevkijevlégiközlekedésrepülésszovjettcukrajna
Légiközlekedés
2015-12-20
Rimóczi Roland

Kapcsolódó címkékantonovjakovlevkijevlégiközlekedésrepülésszovjettcukrajna

Még több Légiközlekedés

Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál

Traveler Circle2020-01-31
Tovább

HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben

Traveler Circle2020-01-14
Tovább
Wizz Air A320

Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air

Traveler Circle2019-12-12
Tovább
Wizz Air

Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről

Giricz Bálint2019-10-22
Tovább
Wizz Air

Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air

Giricz Bálint2019-09-02
Tovább
Emirates

Öt földrészre repülnek az Emirates női pilótái

Traveler Circle2019-08-29
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

2016 márciusában nyílik meg a RepTár repülőmúzeum Szolnokon
Reykjavik, Liverpool és Ibiza is elérhető lesz a Wizz Air-rel Budapestről