Kiss Viktória jelenleg egy, korábban Magyaroszágra is közlekedő kínai légitársaság, a Hainan Airlines légiutaskísérője. Viki, felkérésünket elfogadva beszámolt a Traveler Circle-nek arról, hogy hogyan, és hol kezdődött a karrierje, miért, és hogyan folytatódott, valamint azt is megtudhatjátok, hogy milyen élmény egy ötcsillagos légitársaságnál dolgozni.
Kedves Viktória, köszönjük, hogy elfogadtad a felkérésünket. Kérlek, mesélj magadról, hogyan is csapott meg téged a “kerozingőz”?
Sziasztok, üdvözlöm a Traveler Circle olvasóit. Nos, igen.. Valahogy mindig is érdekelt a repülés, de a pályafutásom igazából 22 éves koromban kezdődött amikor jelentkeztem a Travel Service Hungary-hoz, mint légiutaskísérő. A Travel nagyon jó kiindulópont volt ahhoz, hogy tapasztalatot gyűjtsek sok szép emlékkel egyetemben. Rengeteg jó barátság köttetett, és nagyon élveztem, hogy nagyrészt magyar személyzettel, és utasokkal repülhettem.
Aztán jött Kína. Nem volt nagy ugrás ez ilyen fiatalon?Abszolút nem, mindig is szerettem a kihívásokat, és elhihetitek, hogy ez az ország, mármint Kína (is. – a szerk) tele van kihívásokkal. Tehát jelentkeztem, ès fel is vettek, úgyhogy megkezdődött a kiköltözés. Igazából elég hirtelen döntés volt.
Hogyan zajlik a légiutaskísérők képzése? Egy ötcsillagos légitársaságnál biztos nagyon odafigyelnek a részletekre.
Pontosan, van egy intenzív, három hónapos tanfolyam, ami inkább egy katonai kiképzésre hasonlított. A lényege végülis az volt, hogy a kínai szokásokhoz híven minden szabályt és eljárást szóról szóra tudjunk, még akkor is ha sosem kell, de hát ez talán sokaknak ismerős lehet az egyetemről.
A tanfolyamot katonás rend és fegyelem jellemzi, nagyon odafigyelnek mindenre, az utasoknak a legapròbb részletekig meg kell felelni majd a fedélzeten. Eközben a kínai nyelvet is próbáltuk elsajátítani, mint utólag kiderült, nem véletlenül..Milyennek találod a kínai embereket, kollégákat?
Talán annyit kell csak mondanom, hogy körülbelül 4-5 hónapot vártam a légiutaskísérői füzetemre – ezalatt ugyan kaptam fizetést, de nem repülhettem. Ezt a kis várakozást leszámítva minden szuper, a kínai emberek csodásak, és a kollégák rendesek. Sok vicces szituáció is akad, például a nyelvi nehézségek miatt sokszor kínaiul zaljik egy-egy repülés előtti briefing, ami azért nem annyira hatékony.
Egy már biztos, hogy pozitívum, hogy az Európai utaskísérőket egyből átképzik business osztályra, részben a sokkal jobb angoltudás miatt.
Milyen gépen teljesítesz szolgálatot és mik a kedvenc célállomásaid?
Említettem, hogy elég sokat vártam a papírokra, így igazából kb. csak kèt hónapja repülök, belföldi úticélokra. A Hainan ezeken az útvonalakon is preferálja a szélestörzsű gépeket, én Airbus A330-200, vagy -300-as típusokon repülök, de hamarosan indulok az első nemzetközi utamra, ugyanis Berlinbe küldenek, ahova napi járatokat üzemeltet a Hainan Airlines. Már nagyon várom, biztos fárasztó lesz egy 6-7 órás út.
És hol fogod tölteni a Karácsonyi ünnepeket?
Sajnos nem tudok hazautazni, ás mivel a repülőgépipar nem áll le az ünnepek alatt sem, így éppen Párizsban “lesz szerencsém” tölteni egy pár napot. Igen.. ilyen ez a szakma.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS