Bejelentette a Boeing, hogy sikeres megállapodást kötöttek az Iran Air-rel, melynek értelmében 80 új repülőgép érkezhet az iráni nemzeti légitársasághoz. A megrendelés tárgya 50 737 MAX 8, 15 777-300ER és 15 darab 777-9X, amelyek listaára összesen 16,6 milliárd dollár. Ennek köszönhetően teljesen megújulhat a légifuvarozó gépparkja, amely napjainkban matuzsálemkorú gépekkel üzemelteti járatait.
Az iráni-amerikai egyezmény teljes mértékben az Egyesült Államok kormánya által kiadott licensz feltételei alapján jött létre. A Boeing nyilatkozata szerint ez a megállapodás közvetve 100 000 amerikai számára ad munkát.
Az első repülőgépet 2018-ban veheti át a teheráni székhelyű légitársaság, ám arról nem közöltek bővebb információt, hogy mely típus érkezhet először Iránba. Mivel a Boeing 777X-család csupán 2020-ban állhat forgalomba, valamint a Boeing 737 MAX első kereskedelmi példányát is csak jövő év közepén szállítja a Boeing, ezért valószínűsíthető, hogy a mostani megrendelés első fecskéje a Boeing 777-300ER típus lesz – amely teljesen új szereplője lesz az Iran Air flottájának.
Az Irán elleni nemzetközi szankciók megakadályozták az ország légivállalatait, hogy nyugati típusú repülőgépeket vásároljanak, így a korábban beszerzett repülőgépek gyakori karbantartása mellett üzemeltetik a többévtizedes példányokból álló gépparkot. Miután tavaly feloldották az embargót, a perzsa állam előtt megnyílt a lehetőség a tárgyalások megkezdésére – ahogyan a repülőgépgyártók előtt is újabb kapu nyílt ki, hogy egy igencsak kiéhezett piacra tegyék be a lábukat.
Az Iran Air korábban már megállapodott az Airbus-szal 118 repülőgép megrendeléséről, melyek között Airbus A350-1000, A330-900neo és A380-800 típusok is szerepelnek. Mindemellett pedig 20 ATR 72-600-as regionális repülőgépet is várnak az Iran Air-nél, amelyek első példányát idén novemberben kellett volna leszállítani Iránba, ám erről egyelőre nincs több információ.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS