• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Légiközlekedés

Irán versenybe szállhat az Emirates, Etihad és Qatar szerepeiért 

Irán versenybe szállhat az Emirates, Etihad és Qatar szerepeiért 
Tóth Máté Bence
2016-02-08

Ahogyan korábban arról beszámoltunk, az Irán elleni gazdasági szankciók feloldásával megnyílt az út az ország fejlesztésének irányába, így a nyugdíjas korú repülőgépekkel teli gépparkok is fiatalításon eshetnek át. Azonban úgy tűnik, hogy a perzsa állam többre vágyik, mint új nyugati légijárművekre.

Több elemzés is foglalkozik már a kérdéssel, miszerint Teherán az átszálló központ szerepére törne a következő években. A Reuters által idézett iráni közlekedési miniszter szerint Irán mindig is a kommunikáció középpontjában állt a térségben, így ez történelmi szerep. De mit jelenthet ez? Az tény, hogy a közel 80 millió lakosú ország hatalmas piac a légiközlekedés tekintetében, ezért nem véletlen, hogy a legnagyobb repülőgépgyárak nagy lehetőséget látnak a közel félszáz új gépre vágyó országban. Első nyertesként az Airbus említhető, aki az elmúlt hetekben nyert meg egy több mint száz gépről szóló megrendelést a perzsa államtól. Ez csupán egy töredéke annak a mennyiségnek, amelyre szüksége lehet a légivállalatok többségének.

A híradásokból – többek közt a Traveler Circle-n is – elhangzott az Airbus A350 és A380 repülőgépek jövőbeli érkezése, valamintt esetlegesen az amerikai járatok több évtized utáni újraindítása. Mindezek a hírek rendkívül pozitívak Irán számára, ám a légiközlekedés tényleges fejlődése és a térségbeli vezető szerep elérése érdekében rengeteg újításra lesz szükség az iszlám köztársaságban.

Dubai dxb airport

Dubai International

A főváros, Teherán Imám Khamenei repülőterének korszerűsítése égetően fontos lesz ahhoz, hogy a hőn áhított átszálló bázis kialakulhasson. A The Economist elemzésből kiderül, hogy a jelenleg közel hétmillió utast évente kiszolgáló légikikötő a rohamosan növekvő utasforgalmat képtelen lesz a mostani állapotában elbírni, hozzátéve, hogy a vetélytársként megcélzott Dubai International ennek a számnak a tízszeresével büszkélkedhet.

A másik elhárítandó akadály a szigorú vízumintézkedések. Még magyar állampolgároknak is szükséges a vízum igénylése, amely a budapesti iráni nagykövetségen, esetleg Visa On Arrival formában a reptereken igényelhető belépés előtt. A turizmus fellendítése, de a tranzit utasok könnyebb és rapid belépése érdekében is fontos egy egyszerűbb és lazább vízumintézkedés bevezetése.

Hogy mikorra válhat valósággá a vágyálom? Egyes szakértők szerint 10 év alatt elérhető lehet ez a cél, miközben az öböl-menti légitársaságok 20-30 év előnnyel is rendelkezhetnek. Míg az Emirates és a Qatar eddig szó nélkül hagyta az iráni nyitást, addig az Etihad Airways üdvözölte egy új versenytárs megjelenését. Az biztos, hogy Irán számára komoly korszerűsítésre lesz szüksége kultúrális, infrastruktúrális, gazdasági és politikai téren is. De 10 év hosszú idő, ez alatt államok buhatnak és virágozhatnak fel.

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkékemiratesEtihadIránIran AirlégiközlekedésÖböl térségPerzsaQatarrepüléstcTeherán
Légiközlekedés
2016-02-08
Tóth Máté Bence

Alapító - Founder

Kapcsolódó címkékemiratesEtihadIránIran AirlégiközlekedésÖböl térségPerzsaQatarrepüléstcTeherán

Még több Légiközlekedés

Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál

Traveler Circle2020-01-31
Tovább

HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben

Traveler Circle2020-01-14
Tovább
Wizz Air A320

Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air

Traveler Circle2019-12-12
Tovább
Wizz Air

Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről

Giricz Bálint2019-10-22
Tovább
Wizz Air

Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air

Giricz Bálint2019-09-02
Tovább
Emirates

Öt földrészre repülnek az Emirates női pilótái

Traveler Circle2019-08-29
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

Videó: Ilyen amikor leszállás közben a repülőgépbe csap a villám
Air Berlin: csökkenteni kell a kiadásokat, kevesebb pénzt kapnak a vezetők