
Bemutatta eddigi legnagyobb típusát a wichita-i központú Cessna. A Textron Aviation november 28-án bejelentette a Cessna SkyCourier 408-as típust, amely a tervek szerint először 2020-ban állhat forgalomba.
A Cessna SkyCourier 408-as egy felsőszárnyas, kéthajtóműves turboprop gép, amelyből egyaránt készül majd utas- és teherszállító változat. Utasszállítás esetén 19 főt képes befogadni, míg cargo üzemben három LD3 típusú konténert képes szállítani 2722 kg-os maximum terhelés mellett. Ebben a kategoriában jellemző a pilótafülke, valamint az utastér és raktér közötti választófal hiánya, azonban az új típusban már teljes mértékben leválaszthatóvá válik a pilótfülke a gép többi részétől.

A Cessna SkyCourier 408 teher-, illetve utasszállító változata (Kép: Cessna/Textron)
A hagyományos aluminium ötvözetből épülő repülőgép két Pratt & Whitney Canada PT6A-65 típusú hajtóművel, fix futóművekkel és Garmin 1000-es navigációval lesz felszerelve. A 14,86 méter hosszú és 16,54 méter fesztávolságú utility kategóriájú gép utazó sebessége 370 km/h, hatótávolsága 1700 km lesz a tervek szerint.
Az amerikai gyártó már egy eddig is népszerű és nagyrészt lefedett piacra tervezi bevezetni új konstrukcióját. Azonban érdemes figyelembe venni, hogy a konkurencia, mint például Dornier Do228, DHC-6 Twin Otter vagy akár a Let L-410 típusok első változatai már több mint 30 évesek. Ez idő alatt természetesen történtek frissítések, megjelentek újabb alverziók, de az újonnan tervezett SkyCourier-rel így is nehezen fogják tudni felvenni a versenyt, például az üzemanyag fogyasztás vagy a teher kapacitás terén.
- Az Arcus Air számára kézenfekvő megoldás lehet a kiöregedő Dornier 228-asok helyett az új SkyCourier.
- Különleges festésű Let L-410 a Győr-Pér Repülőtéren.
- Cessna Caravan 208 a Győr-Pér Repülőtér előterén. A FedEx ebből a típusból jelenleg 239 darabot üzemeltet.
- DHC-6 Twin Otter a Győr-Pér Repülőtér betonján. Az öregedő típus leváltására tökéletes alternatíva lehet az új SkyCourier a kisebb regionális légitársaságok számára.
November végén az is kiderült, hogy a memphis-i központú FedEx terherfuvarozó cég lesz a típus első üzemeltetője. A FedEx 50 konkrét megrendelést adott le, valamint további 50 opciót a SkyCourier-re. A Textron Aviation vezérigazgatója, Scott Ernest elmondta, hogy örömmel tölti el őket a FedEx céggel kötött együttműködés, hiszen az amerikai teherfuvarozó sok évtizedes tapasztalattal a háta mögött a gép fejlesztésben is tevékenyen részt vesz. A FedEx a Textron Aviation céggel régóta szoros kapcsolatban áll, hiszen több mint 200 Cessna Caravan repül jelenleg is a cég flottájában.
A szélcsatornás tesztek előreláthatólag 2018 februárjában kezdődnek el, míg az első felszállára 2019-ben kerülhet sor. Ha minden a tervek szerint halad a FedEx 2020 közepe táján veheti át az első példányt.

Cessna repülőgépgyár eddigi legnagyobb repülőgépe, a 19 fős SkyCourier 408 (Kép: Cessna/Textron)
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS