• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Légiközlekedés

Jön a Twin Otter konkurenciája, a Cessna SkyCourier 408

Jön a Twin Otter konkurenciája, a Cessna SkyCourier 408
Giricz Bálint
2017-12-02

Bemutatta eddigi legnagyobb típusát a wichita-i központú Cessna. A Textron Aviation november 28-án bejelentette a Cessna SkyCourier 408-as típust, amely a tervek szerint először 2020-ban állhat forgalomba.

A Cessna SkyCourier 408-as egy felsőszárnyas, kéthajtóműves turboprop gép, amelyből egyaránt készül majd utas- és teherszállító változat. Utasszállítás esetén 19 főt képes befogadni, míg cargo üzemben három LD3 típusú konténert képes szállítani 2722 kg-os maximum terhelés mellett. Ebben a kategoriában jellemző a pilótafülke, valamint az utastér és raktér közötti választófal hiánya, azonban az új típusban már teljes mértékben leválaszthatóvá válik a pilótfülke a gép többi részétől.

Cessna SkyCourier 408

A Cessna SkyCourier 408 teher-, illetve utasszállító változata (Kép: Cessna/Textron)

A hagyományos aluminium ötvözetből épülő repülőgép két Pratt & Whitney Canada PT6A-65 típusú hajtóművel, fix futóművekkel és Garmin 1000-es navigációval lesz felszerelve. A 14,86 méter hosszú és 16,54 méter fesztávolságú utility kategóriájú gép utazó sebessége 370 km/h, hatótávolsága 1700 km lesz a tervek szerint.

Az amerikai gyártó már egy eddig is népszerű és nagyrészt lefedett piacra tervezi bevezetni új konstrukcióját. Azonban érdemes figyelembe venni, hogy a konkurencia, mint például Dornier Do228, DHC-6 Twin Otter vagy akár a Let L-410 típusok első változatai már több mint 30 évesek. Ez idő alatt természetesen történtek frissítések, megjelentek újabb alverziók, de az újonnan tervezett SkyCourier-rel így is nehezen fogják tudni felvenni a versenyt, például az üzemanyag fogyasztás vagy a teher kapacitás terén.

Az Arcus Air számára kézenfekvő megoldás lehet a kiöregedő Dornier 228-asok helyett az új SkyCourier.
Különleges festésű Let L-410 a Győr-Pér Repülőtéren.

Cessna Caravan 208 a Győr-Pér Repülőtér előterén. A FedEx ebből a típusból jelenleg 239 darabot üzemeltet.
DHC-6 Twin Otter a Győr-Pér Repülőtér betonján. Az öregedő típus leváltására tökéletes alternatíva lehet az új SkyCourier a kisebb regionális légitársaságok számára.

November végén az is kiderült, hogy a memphis-i központú FedEx terherfuvarozó cég lesz a típus első üzemeltetője. A FedEx 50 konkrét megrendelést adott le, valamint további 50 opciót a SkyCourier-re. A Textron Aviation vezérigazgatója, Scott Ernest elmondta, hogy örömmel tölti el őket a FedEx céggel kötött együttműködés, hiszen az amerikai teherfuvarozó sok évtizedes tapasztalattal a háta mögött a gép fejlesztésben is tevékenyen részt vesz. A FedEx a Textron Aviation céggel régóta szoros kapcsolatban áll, hiszen több mint 200 Cessna Caravan repül jelenleg is a cég flottájában.

A szélcsatornás tesztek előreláthatólag 2018 februárjában kezdődnek el, míg az első felszállára 2019-ben kerülhet sor. Ha minden a tervek szerint halad a FedEx 2020 közepe táján veheti át az első példányt.

Cessna repülőgépgyár eddigi legnagyobb repülőgépe, a 19 fős SkyCourier 408 (Kép: Cessna/Textron)

KÉP:CESSNA/TEXTRON

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkékcargoCessnadhcdo228Dornierfedexl410letskycourier 408tctwin otter
Légiközlekedés
2017-12-02
Giricz Bálint

Kapcsolódó címkékcargoCessnadhcdo228Dornierfedexl410letskycourier 408tctwin otter

Még több Légiközlekedés

Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál

Traveler Circle2020-01-31
Tovább

HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben

Traveler Circle2020-01-14
Tovább
Wizz Air A320

Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air

Traveler Circle2019-12-12
Tovább
Wizz Air

Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről

Giricz Bálint2019-10-22
Tovább
Wizz Air

Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air

Giricz Bálint2019-09-02
Tovább
Emirates

Öt földrészre repülnek az Emirates női pilótái

Traveler Circle2019-08-29
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

Finnair repítette szán helyett Joulupukkit, a finn Mikulást hazánkig
Rekordot döntött a Budapest Airport, 12 millió fölé nőtt az utasforgalom