Hónapokon belül az utolsó hosszútávú járatát is beszünteti az Air Seychelles. Ezt követően a bérelt Airbus A330-200 típusú repülőgépek is visszakerülnek az AerCap lízingcéghez és a légitársaság csak rövidtávú menetrendszerinti, illetve charter járatokat fog üzemeltetni.
Az utóbbi időkben az európai, közel-keleti és afrikai légitársaságok rendkívül megnehezítették a Seychelle-szigetek légitársaságának életét, melynek következtében a légifuvarozó az utolsó európai összeköttetését is feladni kényszerül. A HM17-es párizsi járat április 23-án fog utoljára közlekedni Mahé szigetére.
Az elmúlt években jelentősen nőtt a kínálat a Seychelle-szigetek irányába. Európából az Austrian Airlines, British Airways, Condor, Edelweiss Air, Turkish Airlines egyaránt üzemeltet állandó vagy szezonális közvetlen járatokat a szigetállamba, továbbá a kontinens számos repteréről kínál dubaji átszállással az Emirates, illetve dohai átszállással a Qatar Airways járatokat az Indiai-óceán térségébe. A túlkínálat következményeként létrejövő árversenyben azonban az Air Seychelles tovább már nem tudta tartani a lépést. A légitársaságnak nehéz döntést kellett meghoznia, hiszen az Air Seychelles forgalmának 30 százalékáért a heti három Párizs – Mahé járat volt a felelős. A részben az Egyesült arab emírségekbeli Etihad tulajdonában álló légitársaságnál azonban úgy döntöttek, hogy az Airbus A330-200-asok távozásával és így a flotta és a személyzet létszámának csökkentésével stabilizálhatják gazdasági helyzetüket.
A légifuvarozó a továbbiakban főként belföldi és a turisták körében népszerű szigetek közötti charterforgalomra helyezi a hangsúlyt az Airbus A320 és DHC-6 Twin Otter típusú repülőgépeivel. A flotta és létszámcsökkenés következtében munka nélkül maradó dolgozóknak az Etihad és a Seychelle Köztársaság kormánya közös megoldáson dolgozik.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS