• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Légiközlekedés

Megszűnik a Niki, jöhet a LaudaMotion

Megszűnik a Niki, jöhet a LaudaMotion
Giricz Bálint
2018-01-24

Az elmúlt napokban a légiközlekedési iparágban sokakat meglepett a hír, hogy a biztos befutónak tűnő IAG (International Airlines Group) helyett a korábbi tulajdonos és Forma 1-es világbajnok, Niki Lauda és cége a LaudaMotion GmbH lett a győztes a fizetésképtelenné vált Niki légitársaság felvásárlásért zajló versenyben. 

Az elmúlt hetek, hónapok hírei után szinte biztosra lehetett venni, hogy a spanyol-angol tulajdonú IAG csoport lesz a befutó az Air Berlin csődjét követően fizetésképtelenné vált Niki-ért zajló harcban. A német bíróságon történt tárgyalások során a légitársaság csoport és a csődbiztosok között a megállapodás is megtörtént, már csak az aláírás hiányzott. A hónap elején azonban az eljárás levezetését egy osztrák bíróság vette át. Ekkor újra felröppentek a hírek, miszerint Lauda és vele együtt a Condor és a Thomas Cook komolyan beszáll a 2003-ban Niki Lauda által alapított légitársaságért folyó küzdelembe. A hosszú tárgyalássorozat végén kedd reggelre pont került az ügy végére, melynek eredményeként a légitársaság hitelezői Lauda mellett döntöttek. Lauda ajánlatát és a döntés okát azonban jelenleg homály fedi, semmilyen konkrétum nem derült ki eddig az üzletről. Egyes osztrák hírforrások szerint azonban az osztrák kormány is jelentősen közbenjárhatott és támogatást nyújthatott a korábbi világbajnoknak az osztrák fapados légitársaság visszaszerzéséhez.

A hír nyilvánosságra kerülését követően hamar napvilágot látott az az információ miszerint az eddigi Niki brand megszűnik, és helyette a Niki Lauda tulajdonában álló LaudaMotion néven fog tovább üzemelni az osztrák low-cost légifuvarozó. Az is kiderült, hogy a jövőben szoros együttműködést tervez a frissen feltámasztott légitársaság a Thomas Cook konszernhez tartozó német Condor szabadidős járatokat üzemeltető légitársasággal. Pontosan még nem derült ki, hogy milyen formában, de valószínűsíthetően ülőhely kapacitást kíván vásárolni az osztrák légitársaság járataira. A flotta mérete, valamint a légitársaság jövőbeli alkalmazottainak száma még bizonytalan, de Lauda elmondta, hogy legalább 15 repülőgéppel és a korábbi Niki dolgozók megtartásával szeretné továbbműködtetni a frissen visszaszerzett vállalkozást. A repülőgépeket a német Lufthansa Csoporttól bérelné.

Az IAG általt tulajdonolt spanyol Vueling egyik Airbus A320-as gépe hagyja el a bécsi repülőteret (Fotó: Traveler Circle)

Az IAG korábban a spanyol Vueling diszkont légitársaságba tervezte beolvasztani a Nikit, amellyel a holding által eddig egy kevésbé lefedett régióból tudtak volna alacsony viteldíjas járatokat kínálni bécsi indulással. A légitársaságért folyó harc elvesztését követően azonban az IAG nem adta fel ambiciózus terveit. A csalódott Vueling továbbra is tervezi a bécsi bázis kiépítését, amellyel az új osztrák légitársaság számára szeretnének egy erős konkurenciát állítani. Továbbá az IAG hosszútávú diszkont járatokat üzemeltető LEVEL vállalata is kilátásba helyezte Bécsből induló járatok elindítását a jövőben.

Az új cég valószínűsíthetően 2018 márciusától kezdheti meg működését a Bécs -Schwechat repülőtérről. Az indulás időpontja azonban még nagyban függ a Lauda és a Condor légitársaság közötti megállapodások megkötésétől.

FOTÓ: TRAVELER CIRCLE

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkékbécscondorcsődiaglaudalaudamotionlégitársaságnikitcvueling
Légiközlekedés
2018-01-24
Giricz Bálint

Kapcsolódó címkékbécscondorcsődiaglaudalaudamotionlégitársaságnikitcvueling

Még több Légiközlekedés

Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál

Traveler Circle2020-01-31
Tovább

HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben

Traveler Circle2020-01-14
Tovább
Wizz Air A320

Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air

Traveler Circle2019-12-12
Tovább
Wizz Air

Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről

Giricz Bálint2019-10-22
Tovább
Wizz Air

Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air

Giricz Bálint2019-09-02
Tovább
Emirates

Öt földrészre repülnek az Emirates női pilótái

Traveler Circle2019-08-29
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

British Airways – Egy túlélő naplója
Kivonul Európából az Air Seychelles