A nyári menetrend végével az utolsó Fokker 70-es repülőgép is elhagyja a KLM gépparkját – tájékoztatta portálunkat a holland légifuvarozó. A légitársaság különleges módon emlékezik a KLM és a Fokker repülőgépgyár 97 éve tartó történetére. A Fokker 70-es repülőgépek leszerelése a holland légitársaság egyik legmeghatározóbb időszakának végét jelenti.
Az első KLM-járat 1920. május 17-én repült át a londoni Croydon repülőtérről Amszterdamba. Nem sokkal az premierút után, a légitársaság beszerezte első saját tulajdonban lévő járműeit is: a H-NABC és a H-NABD regisztrációs számot viselő Fokker II-es gépeket. Az újonnan érkezett légijárművek első útja 1920. szeptember 15-én a brit fővárosba vezetett, így nem volt kérdéses a KLM-nél, hogy a Fokker gépek búcsú útja is erre a szakaszra kerül majd.
Idén október 28-án az utolsó Londonból érkező Fokker repülőgép is leszáll az amszterdami repülőtéren, így a légiutazás két meghatározó szereplőjének 97 éve tartó története lezárul.
A repülőgépipar szerelmesei ősszel utazhatnak utoljára a KLM hálózatában közlekedő Fokker 70-es járművekkel. A jegyek korlátozott számban még kaphatók a www.klm.com weboldalon.
Íme a végleges repülési menetrend:
DUS – Düsseldorf KL1862 – Amszterdam , érkezés 19:05*
NWI- Norwich KL1512 – Amszterdam, érkezés 19:15*
HAJ – Hannover KL1912 – Amszterdam, érkezés 19:15*
BRU – Brüsszel KL1732 – Amszterdam, érkezés 19:15*
LUX – Luxembourg KL1746 – Amszterdam, érkezés 19:35*
LHR – London KL1070 – Amszterdam, érkezés 20:30*
* Helyi idő szerint
A KLM Cityhopper még 2008-ban kezdte el flottamodernizációs programjának keretein belül modern E-Jet, Embraer 190 és Embraer 175+ repülőgépekkel helyettesíteni a Fokkereket. Az új járműveknek köszönhetően a légitársaság gépei ezentúl magasabb repülési szinten, alacsony költségek mellett repülhetnek. A széleskörű modernizáció nagyban hozzájárul a KLM Cityhopper energiahatékony és környezetbarát, mégis az utasok maximális elégedettségére fókuszáló üzemeléséhez.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS