• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Légiközlekedés

London Heathrow győzött Gatwick felett – támogatja a brit kormány a harmadik futópályát

London Heathrow győzött Gatwick felett – támogatja a brit kormány a harmadik futópályát
Tóth Máté Bence
2016-10-25

A BBC News értesülése szerint a brit kormány elfogadta a London Heathrow repülőtér bővítését, melynek keretében egy új, harmadik futópályát kaphat a legforgalmasabb európai légikikötő. Jelentős döntésnek minősül ez, ugyanis hosszú ideje húzódik a kérdés, hogy mely Londont kiszolgáló repülőteret érdemes fejleszteni. Ez a légügyi téma rendkívül nagy politikai visszhangot kapott, amely több fázison ment keresztül az elmúlt években.

A 2015-ös évben a Davies-bizottság egy tanulmányt nyújtott be a kormánynak, amely egy harmadik futópálya kialakítását javasolta Heathrow-n, ám további lehetőségként felvetette a repülőtér jelenlegi futópályáinak meghosszabbítását, valamint egy új futópálya építését Gatwick légikikötőn. A bizottságot a névadója, Sir Howard Davies vezette, aki a közelmúltban úgy nyilatkozott, hogy a Heathrow-i fejlesztés iránti bizalom erősödött az elmúlt hónapokban.

London legforgalmasabb repülőtere mellett szóltak azok a légitársaságok és üzleti érdekcsoportok által megfogalmazott érvek, miszerint jelentősen több közvetlen légi összeköttetést kínál, mint Gatwick, valamint a teherszállítás esetén is nagyobb kapacitással rendelkezik. Ám a térség lakosai és több politikus is aggályát fejezte ki a hang- és légszennyezettség miatt, amely a jelenleginél nagyobb mértéket ölthet a forgalom növekedése esetén.

Mind a két szóban forgó légikapu kapacitása csúcsán üzemel, Heathrow napjainkban 98%-os kihasználtsággal működik, míg Gatwick a következő években túllépheti a mostani erőforrásait, amely szintén aggodalomra adhat okot – bár ez jelenség nem egyedi, ha megnézzük a berlini repülőterek helyzetét, ahol évek óta szükséges lenne a késéseket felhalmozó Brandenburg megnyitása és ezáltal a Tegel és Schönefeld légikikötők felváltása. Az új futópálya építése a 2020-as évek eleje előtt nem várható, így a repülőtér számára további, kihívást jelentő évek várnak, hogy kezelni tudja a kapacitása maximumát.

heathrow_proposed_expansion_976_flat

London Heathrow bővítési terve, amelyen jól látható az új futópálya tervezett elhelyezkedése. Hogy ez milyen módon érinti majd a környező települések területét, azt egyelőre nem tudni. (Forrás: Airports Commission, BBC)

A tegnapi napon a Londonban ingyenesen terjesztett London Evening Standard napilapban kétoldalas, címlapon szereplő hirdetést tett közzé a London Gatwick repülőtér üzemeltetője “Gatwick Obviously” (Nyilvánvalóan Gatwick) kampány néven, mely arra buzdította a kormányt, hogy támogassa a brit fővárostól délre elhelyezkedő légikapu fejlesztését. Mindezt tette úgy, hogy számos ellenérvet hozott Heathrow kapcsán, többek között a lég- és hangszennyezettség, alacsonyabb költségek említésével, valamint a “kíváló” vasúti összeköttetések és a nemzetgazdasági előnyök kihangsúlyozásával.

Ezzel a mostani döntéssel egyértelmű, hogy Gatwick második futópályája lekerült a napirendről egy időre, ám valószínűsíthető, hogy nem oly sokáig, hiszen a kapacitáson felüli üzemelés rövid időn belül szükségessé teheti a reptér továbbfejlesztését. Azonban ennek megvalósulására egyelőre kicsiny esély látható, figyelembe véve a Heathrow-i bővítést, amely legkorábban 5 év múlva kezdődhet el.

Címlapfotó: Wikimedia Commons

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkékangliabővítésfutópályaGatwickheathrowlégiközlekedéslondonNagy BritanniapolitikarepülésrepülőtértcTheresa Mayuk
Légiközlekedés
2016-10-25
Tóth Máté Bence

Alapító - Founder

Kapcsolódó címkékangliabővítésfutópályaGatwickheathrowlégiközlekedéslondonNagy BritanniapolitikarepülésrepülőtértcTheresa Mayuk

Még több Légiközlekedés

Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál

Traveler Circle2020-01-31
Tovább

HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben

Traveler Circle2020-01-14
Tovább
Wizz Air A320

Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air

Traveler Circle2019-12-12
Tovább
Wizz Air

Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről

Giricz Bálint2019-10-22
Tovább
Wizz Air

Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air

Giricz Bálint2019-09-02
Tovább
Emirates

Öt földrészre repülnek az Emirates női pilótái

Traveler Circle2019-08-29
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

Amerikai és távol-keleti járatnyitáson dolgoznak a balkáni repülőterek – vegyes eredménnyel
Három év szünet után visszatért Teheránba a KLM