A Lufthansa Csoport a mai napon egy MD-11 teherszállító repülőgépet indított a frankfurti repülőtérről a Puerto Rico nyugati partvidékén található Aguadillába. Ebben a régióban működik a Lufthansa egyik műszaki bázisa, és a cég közeli településeken élő 400 munkatársa még ma is szenved a pusztító erejű Maria hurrikán következményeitől. A Lufthansa Csoport elhatározta, hogy segélyszállítmányokkal csatlakozik a szigetlakókat segítő humanitárius munkához.
A Lufthansa teherszállítójának rakterét összesen 80 tonna ivóvízzel, élelmiszerrel, ruházati és egészségügyi cikkel töltötték meg – mindazzal, amire a helyi lakosságnak sürgősen szüksége van. A Lufthansa Csoport az USA-beli hatóságokkal szorosan együttműködve koordinálja és a támogatja a segélyszállítmány felhasználását. Az akció németországi résztvevői: a Hassia, a Metro Csoport és az LSG Skychefs adományokkal támogatták a kezdeményezést. A Kühne&Nagel, a Georgi és az orgalog a szállításhoz járult hozzá. A projektet a Lufthansa Csoport jótékonysági segélyszervezete, a HelpAlliance készítette elő és valósította meg.
„Kollégáink és a Puerto Ricóban élő amerikaiak mellett állunk ebben az embert próbáló időszakban. Válság idején cégünk mindig összefog, így most is segítséget nyújtunk a katasztrófa által érintett kollégáknak és a Puerto Ricó-i telephelyünk közelében élőknek” – mutatott rá Dr. Johannes Bussmann, a Lufthansa Technik AG (LLC) igazgatóságának elnöke.
A Lufthansa Technik 2014 februárjában nyitotta meg aguadillai létesítményét (LTPR), amely többek között az Airbus A320 család gépeinek szervizelésével és karbantartásával foglalkozik. A központ eleinte főleg egyesült államokbeli légitársaságoktól kapott megrendeléseket, ami gyors növekedéshez vezetett. Ma az LTPR már jelentős szereplőnek számít a repülőgép-felújítási szolgáltatások piacán. Ez a létesítmény indította el az USA Munkaügyi Minisztériuma számára a repülőgépek szervizeléséről, karbantartásáról, javításáról és felújításáról szóló első oktatási programot Puerto Ricóban. A program a Puerto Ricó-i Egyetem non-profit leányvállalata, a Puerto Ricó-i Repüléstechnikai és Űrkutatási Intézet közreműködésével zajlik.
Az idén júniusban elindított gyakornoki program erősíti a kapcsolatot a Lufthansa Csoport egésze, a sziget és az Egyesült Államok között. Amellett, hogy támogatja a helyi légi közlekedési ipart, az ország más részei elé is példát kíván állítani.
„Puerto Rico közeli partnere lévén nem csupán a Lufthansa Technik dolgozóinak és családjaiknak nyújtunk támogatást, hanem a környékbeli települések lakóinak is, akik kezdettől fogva együttműködnek velünk, és bíznak bennünk” – nyilatkozta dr. Bussmann. A hurrikán óta a helyiek már kaptak segítséget az LTPR ügyfelei közül a Spirit Airlines és jetBlue légitársaságoktól, amelyek ezen a műszaki bázison szervizeltetik repülőgépeiket. Mindkét cég azonnal szállítási kapacitást bocsátott rendelkezésre a segélyszállítmányok számára. „Ezúton is szeretnénk köszönetet mondani a Spiritnél és a jetBlue-nál dolgozó partnereinknek és barátainknak. Megnyugtató érzés, hogy a nehézségek közepette az ember mindig számíthat a barátaira” – hangsúlyozta Johannes Bussmann.
Platina díjat nyertek az IATA-tól a Lufthansa mobil önkiszolgáló megoldásai
Az International Air Transport Association (IATA) „Fast Travel Platinum Award” díjjal jutalmazta a Lufthansa mobil önkiszolgáló megoldásait.
„Fast Travel” programjával a IATA élvezetesebbé kívánja tenni az utazást a légitársaságok utasai számára. Célja, hogy egyszerűsítse az utazást és csökkentse a várakozási időt. A program kiterjed a check-in folyamatra, a poggyászleadásra, a dokumentumok ellenőrzésére, az átszállásra, az önálló beszállásra és a poggyászkiadásra. A „Fast Travel Platinum Award” azokat a légitársaságokat jutalmazza, amelyek legalább 80% arányban biztosítják a mobil önkiszolgálás lehetőségét utasaiknak ezeken a területeken.
A Lufthansa mindig is élen járt a digitális utasszolgáltatások nyújtásában. A mobil beszállókártya, a repülőjárattal kapcsolatos változásokról küldött valós idejű értesítés, az otthon nyomtatható és a „Smart Tag” elektronikus poggyászcímke időt takarít meg és kényelmesebbé teszi a repülést.
A Lufthansánál az utasok a repülés előtti és alatti szolgáltatások 96%-át önállóan tudják végrehajtani. Ennek alapján a Lufthansa a IATA-nál elérhető legmagasabb szintű besorolást kapta. A Lufthansa utasai a világon mindenütt igénybe vehetik az időtakarékos és az utazás kényelmét tovább fokozó szolgáltatásokat.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS