December 1-jével újabb mérföldkő érkezett el a Liszt Ferenc repülőtér életében, ugyanis az Emirates jóvoltából napi látogatóvá válik a Boeing 777-es szélestörzsű repülőgép a Dubai-Budapest járaton. A típuscsere igazolja a járat sikerességét, valamint további növekedést hoz az útvonalnak és a repülőtérnek.
A média képviselőinek tartott eseményen Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy az idei évben a repülőtér utasforgalma eléri a 10 milliót, amely 2014-hez képest egymilliós növekedést jelent. A kereskedelmi igazgató nyilatkozata szerint kutatások igazolják, hogy minden egyes egymilliós utasnövekedés ezer új munkahelyet teremt, így “ez nem csupán a repülőtér és a magyar légiközlekedés, hanem a magyar gazdaság számára is nagy előnyt jelent.”
Thierry Aucoc, az Emirates európai és ororszországi kereskedelmi működéséért felelős alelnökének elmondása szerint talán túl későn nyitották meg pesti járatokat, ugyanis a város szépsége és saját tapasztalata bizonyította Budapest potenciálját. Az alelnök hozzátette, hogy a Boeing 777-es budapesti bevezetésével nemcsak a járat utaskapacitása növekszik, de a fedélzeti szolgáltatás is javul, köszönhetően a First Class osztály bevezetésének.
A 2014. októberi járatnyitás óta 150 ezer utas fordult meg a 111-es és 112-es járaton Dubai és Budapest között.
Horváth Gábor, az Emirates country managere elmondta, hogy a típusváltással elsők között vezetik be a First Class utasosztályt Ferihegyen, amellyel nem csupán a külföldi, de a magyar utazóközönséget is igyekeznek megnyerni. A légitársaság magyar képviselője hozzátette, hogy a magyar utazóknak az Emirates nemcsak az átszállási lehetőségek miatt vonzó, de dubai turista célú látogatásokra is sokan veszik igénybe a járatot.
A Boeing 777-300-as magyarországi megjelenése valóban nagy lépték a magyar légiközlekedés számára, hiszen a hosszútávú járatok eddig leginkább Airbus A330 és Boeing 767 típusokkal kerültek és kerülnek kiszolgálásra. A triplahetes bevezetése több utasnak kínál helyet a 12 First, 42 Business és 310 Economy Class üléseknek köszönhetően. Ami a teherszállítást illleti, a kapacitás 20-22 tonnára nőtt, ez az eddig megszokotthoz képest közel a duplája.
A Traveler Circle szerkesztősége a repülőgép fedélzetét is megtekinthette, így szemügyre vehettük mindhárom utasosztályt is. A First Class egyértelműen különleges élményt nyújt, akár egy 12 órás repülés is szó nélkül elviselhető az ággyá alakítható üléseknek köszönhetően, ám ne feledjük, hogy ezért az osztályért igen borsos árat, több mint 1 millió forintot számol fel a légitársaság.
A Business Class, ami szintén nem csekély, félmilliós árcédulával vehető igénybe, szintén panaszmentes pillanatokat nyújt, kényelmes dönthető fotelokkal, fedélzeti szórakoztató rendszerrel áll az utasok rendelkezésére. Ami az Economy Class-t illeti, az üléspróbák alkalmával nyilvánvalóvá vált, hogy egy 185-190 centiméter magas egyén számára az 5-6 órás repülés némi nyújtózkodással viselhető el csupán, bár a folyosó melletti székeket elfoglalva nagyobb terünk lehet.
Összességében elmondható, hogy a magyar repülésrajongók, utazók és természetesen a teljes hazai légiközlekedés számára nagy öröm a Boeing 777-es bevezetése, amely remélhetőleg meghozza a maga gyümölcsét mind a repülőtér, mind pedig az Emirates számára. A fejlődés következő fázisa a második napi járat indítása lehet, azonban feltételezéseket, előrejelzéseket egyelőre korai még gyártani, hiszen még a heti több mint 5000 fős utaskapacitással rendelkező, Boeing 777-es általi napi összeköttetés sikerét szükséges szemlélnünk.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS