A Lufthansa Csoport folyamatosan optimalizálja müncheni, frankfurti, zürichi és bécsi csomópontjainak üzemeltetését. A fókuszban a rugalmas, több átszállópontos -„multi-hub” – rendszer kialakítása áll. Az új, integrált folyamatoknak köszönhetően a Lufthansa Csoport egyre inkább a minőségre, a növekedésre és a költséghatékonyságra összpontosítva tudja mozgatni flottáját és szervezni a forgalmat csomópontjai között.
A Lufthansa Csoport optimalizálja központi repülőterei üzemeltetését és mérsékelt növekedésre számít 2019 nyarán
- Cél: a minőség és a pontosság javítása
- 2019-ben is folytatódik a „multi-hub” jellegű tervezés
- München Ázsiára összpontosít
A Lufthansa igazgatótanácsa úgy döntött, hogy növeli jelenlétét a müncheni repülőtéren és a bajor fővárost Ázsiára összpontosító csomóponttá kívánják fejleszteni. A Lufthansa Csoport gyors, egyszámjegyű éves növekedést vár jövőre a hálózati légitársaságoknál ebben a csomópontban. A Münchenből Szöulba és Szingapúrba tartó járatok gyakoriságának növelése mellett jövő nyáron – első ízben – napi járat indul Münchenből Bangkokba. Ezekre a járatokra 2018. október 4-től lehet jegyet vásárolni. Az ázsiai járatportfólió további erősítése érdekében a Lufthansa Oszakába (Japán) induló járata átkerül Frankfurtból Münchenbe.
A piac nagyon kedvezően fogadta, hogy 2018 nyarán áthelyezték öt Airbus A380 utasszállító bázisát Frankfurtból Münchenbe. A siker nyomán a Lufthansa 2020-ban további A380-asok áttelepítését tervezi. Három Airbus A320 is átkerül a frankfurti csomópontból a münchenibe a ráhordó forgalom bővülésének támogatására, és ezért cserébe München három Bombardier CRJ900 utasszállítót ad át Frankfurtnak.
Az „ötcsillagos” helyszínként pozícionált München első osztályú kínálata is bővül. Ennek támogatására a Lufthansa a frankfurti A340-600 flotta gépeinek többségét áthelyezi Münchenbe.
A frankfurti csomópont fő célja továbbra is a célállomások kínálatának igények szerinti bővítése a minőség színvonalának emelése mellett. A Lufthansa a pontosabb járatok és a stabilabb működés érdekében visszafogja a növekedést ebben a csomópontban. 2019-ben a Lufthansa Csoport alacsony, egyszámjegyű éves növekedést vár a hálózati légitársaságoktól Frankfurtban. A 2018/19-es téli szezonban négy új célállomást vesz fel a menetrendbe: Eilat ot (Izrael), Agadirt (Marokkó), Triesztet (OIaszország) és Szalonikit (Görögország), és az USA-ba tartó járatok körét is tovább bővíti. 2019. május 3-án indul az első járat Frankfurtból Austinba (USA).
A Lufthansa Csoport a zürichi csomópontban, a Swiss International Air Lines hazai bázisán is a növekedést tervez. Az elmúlt évek sikeres fejlesztéseit követően a légitársaság mérsékelt növekedésre törekszik, elsősorban az európai hálózat bővítésével. A 2018/19-es téli menetrend új úti célja Bréma. A SWISS már egész évben indít járatokat a következő vonzó célállomásokra: Bordeaux (Franciaország), Kijev (Ukrajna), Brindisi (Olaszország) és a német Sylt sziget.
A bécsi székhelyű Austrian Airlines jelentősen bővíti európai útvonalhálózatát a 2018/19-es téli menetrendben. 2018 október végétől hetente több mint 40 új járatot indít 14 célállomásra, köztük német városokba ( Berlin , Düsseldorf és Hamburg ) és más európai országokba: Koppenhága (Dánia), Kijev (Ukrajna), Athén (Görögország), Krakkó (Lengyelország). A bővítést az útvonalhálózat működésében elért hatékonyságjavulás teszi lehetővé. Az új európai járatok mellett az Austrian Airlines növeli egyes észak-amerikai járatai gyakoriságát, erősítve ezzel Bécs pozícióját a Lufthansa Csoport csomópontjai között.
„Multi-hub rendszerünk, amelynek értelmében összevontan, központilag végezzük négy csomópont kereskedelmi üzemeltetését, jól működik és sikeres. Így rendkívül gyorsan és rugalmasan tudunk reagálni a feltételek változására. Fő szempontjaink a minőség, a hatékonyság és a gazdaságosság” – indokolta a döntéseket Harry Hohmeister, a Deutsche Lufthansa AG igazgatóságának tagja, a csomópontok üzemeltetéséért felelős vezető. „Az iparág egészének a minőség javítására kell törekednie. Ez a földi és légi infrastruktúránál egyaránt szükséges, hogy lépést tudjunk tartani az iparág fejlődésével. A meglévő hiányt meg kell szüntetni. Azokon a területeken növekszünk, ahol a költségek és a minőség is megfelelő szinten van. Ezért csak jövő nyáron, a csomópontok fejlődésének függvényében fogjuk eldönteni, hol fog állomásozni 2020-tól az új Boeing 777-9 2020. Ezen a gépen fogjuk elsőként kínálni az üzleti és a prémium turistaosztály új termékeit, amelyek a teljes iparág számára magasabbra teszik majd a mércét” – tette hozzá Hohmeister Frankfurtban.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS