Az iráni PressTV tudósítása szerint több mint húsz Mitsubishi repülőgépet vásárolhat az Iran Aseman Airlines körülbelül 500 millió dollár értékben. Egyelőre konkrét megrendelésről nincsen információ, a hírek szerint az egyeztetések még korai szakaszban vannak.
Miután az Irán elleni kereskedelmi szankciók feloldásra kerültek, az iráni légiközlekedési piacot éhes szemek figyelik, hiszen a rendkívüli módon kiöregedett gépparkok fiatalítást igényelnek, ami többszáz új repülőgép iránti igényt is jelenthet. Erre nyilván mind az Airbus, mind a Boeing, de kisebb szereplők is lépnének. Egyelőre nyilvánvalóan a két piacvezető gyárnak áll a zászló, ám most úgy tűnik, hogy a regionális típusok tekintetében más gyártók is szerepet kaphatnak. A Mitsubishi-nek mindenképpen jól jönne egy újabb megrendelés, hiszen hiába az eddig 250 gépről szóló rendelési lista, az elmúlt pár évben lassan érkeztek csak a megrendelések. Idén eddig két vállalat 10-10 gépre, míg 2015-ben a Japan Airlines 32 gépre adott le rendelést.
Az iráni portál az ország közlekedési miniszterhelyettesét idézi, aki szerint összesen 25 MRJ repülőgépről szólna az esetleges megrendelés. Ugyancsak említésre kerül, hogy az Iran Aseman Airlines mellett más légifuvarozók számára történő gépbeszerzésről is folynak a tárgyalások, egyes információk szerint az Iran Air is érdeklődik a bevezetés előtt álló regionális típus iránt, amellyel a meglévő Fokker 100 repülőgépeket válhatná le a legnagyobb perzsa légitársaság belföldi járatokon való közlekedtetésre. Japán sajtóhírek szerint a Mitsubishi már tavaly szeptember óta figyeli az iráni piacot, hónapokkal a szankciók feloldása előtt.
Az MRJ-projekt igen döcögősen halad eddig, hiszen a típus szűzfelszállására 2015 novemberében került sor, nem kevés késéssel. Az első szériapéldány átadását szintúgy késések tarkítják, a jelenlegi állás szerint az első megrendelő légitársaság 2018 közepén veheti át az MRJ első fecskéjét.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS