A Qantas flottamodernizációjának köszönhetően hamarosan elindulhatnak az első nonstop járatok Ausztráliából Európába. A tervek szerint Perth válhat a közeljövőben a két kontinenst összekötő légi járatok elosztóközpontjává.
Már régóta zajlanak a spekulációk egy lehetséges Ausztrália és Európa közötti közvetlen légi összeköttetés elindításáról, azonban most úgy tűnik, hogy napokon belül pont kerülhet a találgatások végére. Az ausztrál Qantas és a perthi repülőtér vezetői hamarosan bejelenthetik az első nonstop járatot Európa irányába.
Jövő októberben veszi át első Boeing 787-9 típusú repülőgépét az ausztrál légitársaság, melyet további hét fog követni. Az új Dreamlinerekkel a kiöregedőben lévő Boeing 747-es típusokat váltja le a légifuvarozó. Az új gépek azonban nem csak a flotta korszerűsítése érdekében szükségesek, hanem további lehetőségeket nyitnak meg a cég előtt.
Az új Boeing 787-9 már képes akár a Perth és London közötti 17 és fél órás, 14.500 km-es távolság áthidalására is. Ez a hatótáv jelenti jelenleg a menetrendszerinti repülőjáratok felső határát, azonban az elkövetkezendő években ez egyre inkább kitolódhat az új típusok folyamatos üzembe állításával. A Qatar Airways például jövő évtől indítja el a Doha és Auckland között közlekedő járatát, amely a világ leghosszabb közvetlen légi összeköttetése lesz, de csupán 40 km-rel hosszabb a Perth-London távolságnál.
A Perthnow tájékoztatása szerint London mellett még potenciális célállomásként szerepel Párizs , Frankfurt és Róma is. Ezekkel a járatokkal Perth Ausztrália elosztójává válhat, hiszen így a többi nagyvárosba, mint például Sydneybe vagy Melbournebe csupán egy belföldi átszállással is el lehet majd jutni, ami mind kényelem mind idő szempontjából nem elhanyagolható tény.
Azonban egy nagyobb akadállyal még szemben állnak a felek, hiszen a perthi repülőtér 3-mas és 4-es terminálja nem áll készen ilyen jellegű járatok kiszolgálására. Az említett terminálok átalakítására azért van szükség, mert a Qantas a belföldi terminálokból kívánja üzemeltetni az új összeköttetéseket, hogy az országon belül továbbutazók elkerüljék a terminálváltás okozta nehézségeket és egyszerűbben érjék el csatlakozásaikat. Habár a nemzetközi 1-es terminálon tervben van egy 500 millió dollárt felölelő új épületszárny kialakítása, csakhogy ez a beruházás 2021 előtt semmiképpen sem valósul meg. Az ausztrál légifuvarozónak addig döntenie kell, vagy beszáll a T3 és T4 átalakításához szükséges költségekbe, vagy kivár és csak évek múlva indítja el az első közvetlen járatát Európa és Perth között.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS