Újabb hírekre bukkantunk a Ronan Air kapcsán, hiszen ismét pilótákat keres a sok reménnyel nem kecsegtető srí lankai hátterű cég. Az AviationCV szakmai álláskereső portálra az elmúlt napokban számos álláshirdetés került fel, melyben Boeing 737-300 / -400 / -500, valamint ATR 72-500 és -600 típusjogosítással rendelkező első tisztek és kapitányok jelentkezését várják. Mindemellett egy további érdekesség is kiderült a gépparkkal kapcsolatos terveket illetően.
Cikkünk közzététele után végzett további kutatások eredményeként további érdekességekre bukkantunk az online nyilvános cégjegyzékben, méghozzá az október elején végzett tőkeemelésre. Ennek értelmében a korábbi 3 millió forintos alaptőke 3,34 milliárd forintra nőtt 2017. október 9-ei dátummal, valamint további tagokkal bővült a cég.
A vecsési székhellyel rendelkező vállalkozás a következő magyar légitársaság kíván lenni, ám ahogyan arról a magyar szaksajtó is cikkezett az elmúlt hetekben, egyelőre igencsak homályos és nem túl komoly tervek és fejlemények láthatóak a tiszteletbeli magyar konzul által elképzelt üzlet mögött.
Habár a weboldal már félig-meddig él és az útvonalhálózatról is kaphatunk egy kissé zavaros képet, de sem a légitársaság engedélyeiről, sem pedig az indulási dátumról nem tudunk többet. Így egyelőre jogosan közelíti meg a repülési szakma a Ronan Air-projektet kellő szkepticizmussal.
Az álláshirdetések között böngészve szembeötlő, hogy a precizitás hiányzik a Ronan Air csapatából, hiszen már a székhelyként szolgáló település nevét sem sikerült helyesen leírni (Vecsés helyett Vesces), valamint az angol nyelvű leírás is számos helyesírási hibát tartalmaz. Az előbb már említett típusok mellett azonban említésre kerül a Boeing 767-200-as is, mint következő géptípus.
Itt érdemes megjegyezni, hogy a korábban a Malév színeiben is repülő 767-200 jelenleg kizárólag az afgán Kam Air flottájában szolgál még, csupán egyetlen példánnyal, míg az USA-beli Dynamic Airways két gépet tárol. Természetesen a szélestörzsű gép 767-200ER változatából ennél több életképes repülőgép áll szolgálatban világszerte, ám ezek száma is alig egy tucatra tehető.
Ami a Boeing 737 Classic gépcsaládot illeti, ez természetesen még ma is népszerűbb vasmadárnak számít, ám a legtöbb légifuvarozó igyekszik nyugdíjazni a 737-300 / -400 és -500 variánsokat, amelyekből 1981 és 2000 között készült közel 2000 példány. Nem véletlenül, hiszen sem a 737 Classic, sem pedig a Boeing 767-200 változatok nem számítanak a leggazdaságosabbaknak a jelenleg elérhető repülőgépek közül.
Éppen ezért a legtöbb induló légitársaság, amely hosszútávú üzemelést és sikert kíván elérni, inkább a modernebb és költséghatékonyabb verziók (Boeing 737 Next Generation, Airbus A320-család, stb.) mellett teszik le voksukat. Azonban 2013-ban már láthattunk hasonló próbálkozást a Sólyom Airways kapcsán, amelynek végkifejletét mindannyian ismerjük… (Akik szeretnék újra feleleveníteni a Sólyom-sztorit, azoknak szeretettel ajánljuk az erről szóló cikkeinket, melynek első részét ITT, második részét pedig ITT érhetik el)
Kíváncsian várjuk a Ronan Air-sztori folytatását és az újabb információk megjelenését. Mindeközben az internetes közösségi hálókon való kutatás során sikerült felfedezni a cég néhány alkalmazottját, így reméljük, hogy az induló légitársaság háza táján valóban lázas munka folyik, hogy a levegőbe emelkedjen akár egyetlen Ronan Air színekben pompázó repülőgép is. Az indulási dátumra lehet fogadni, ám nagy tétekben nem érdemes játszani.
Mindenesetre a flottát, az útvonalhálózatot és a tervezett indulást érintő kérdéseinket elküldtük a vállalatnak, remélhetőleg nemsokára frissíthetjük cikkünket a hivatalos válasszal is.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS