A Traveler Circle és társoldala, az avCEEk.com birtokába jutott számos információ és dokumentum a Ronan Air fejlesztése kapcsán, amelyet egy többrészes cikksorozat keretében dolgozunk fel. A szerkesztőségünkbe érkezett adatok alapján megállapítható, hogy bár zajlik a munka a kétes hátterű légitársaság körül, ám az indulás és tervezett üzemelés igencsak zavaros és megkérdőjelezhető.
Korábban már beszámoltunk arról, hogy a Ronan Air ATR 72-500 és Boeing 737 Classic repülőgépekkel kívánja megkezdni az üzemeltetést, ám egy kiöregedett típus, a Boeing 767-200-as szolgálatba álíltása is szerepel a tervek között. A hozzánk eljutott dokumentumokból csupán ez utóbbi típus kapcsán találtunk érvényes (?) szerződést, miután a vállalat a Jordan Aviation lízingcéggel kötött wet-lease megállapodást egy 1990-ben gyártott és jelenleg JY-JAG lajstrommal rendelkező Boeing 767-204(ER) lízingeléséről. A wet-lease lényege, a bérbeadó a repülőgépet teljes körű személyzettel, biztosítással és karbantartással biztosítja a légifuvarozó számára. A szerződés ugyancsak magába foglal egy további 767-200ER bérlését is 2016. április 1-jei előirányzott dátummal.
A 2015 májusában kelt lízingszerződés értelmében a repülőgép kabinja háromosztályos kialakításban kerül leszállításra, így a szóban forgó gép 18 First Class, 46 Business Class és 154 Economy Class üléssel érkezne a Ronan Air flottájába. Az egyezmény alapján a JY-JAG lajstromú Boeing 767-200ER-nek 2015. október 24-ig kellett volna megérkezni a ferihegyi repülőtérre, az üzemeltetés kezdetének javasolt dátuma pedig november 1-je volt. A FlightAware adatbázisa szerint a repülőgép feltehetőleg a bangladeshi Dhakában állomásozik, a legutóbbi repülési adatok alapján a JY-JAG lajstromú példány szeptember 30-án repült Dubaj Al Maktoum repülőtérről a bangladeshi repülőtérre.
Ami az utasteret illeti, a First Class kabint teljes értékű ággyá alakítható ülésekkel szerelik fel, míg a Business Class-t legalább 36 coll lábterű székekkel látják el. A fedélzeti kényelmet a Honeywell vagy a Panasonic által kínált Wi-Fi rendszerrel kívánják bővíteni. A lízingcég által biztosított hajózó személyzet jordán, kínai, orosz, sri lankai, szír és ukrán nemzetiségű személyekből állna össze.
A szerkesztőségünkbe érkezett dokumentumokból szintén megtudhatjuk, hogy a keskenytörzsű flottához az ATR 72-500-as gépek mellett a Jordan Aviation tulajdonában lévő, 1989-ben gyártott és JY-JAP regisztrációval rendelkező Boeing 737-46B repülőgép csatlakozhat. A Planespotters.net adatbázisa alapján ez a példány az elmúlt 28 év során több mint egy tucat légitársaságot is megjárt, többek közt az Aer Lingus és az Aegean Airlines kötelékét is. A fedélzet egyosztályos elrendezésben, 168 turistaosztályú üléssel érkezne a Ronan Air-hez. A repülőgép jelenleg az ammani repülőtér áll karbantartás alatt.
A Ronan Air-ről szóló oknyomozó cikksorozatunkat a következő napokban folytatjuk, melynek további érdekességekről számolunk majd be. Kövessétek a Traveler Circle-t, hogy értesüljetek a legfrissebb fejleményekről.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS