
A nyári menetrend életbelépésével jelentős változások történtek az osztrák nemzeti légitársaság hosszútávú menetrendjében. A mai sanghaji járat elindulását követően bejelentették a tokiói járat őszi megszüntetését, aminek legfőbb oka a jelenleg öt darabos Boeing 777-es flotta újabb célállomásokra történő üzemeltetése.
A mai napon kezdte meg működését az Austrian Airlines legújabb járata Sanghajba, amivel tovább bővítette az osztrák légifuvarozó az ázsiai desztinációinak számát. Az új 10 és fél órás utat a Boeing 777-200-as típus teljesíti, OS075/076-os járatszámmal. Az utazók jelenleg heti öt alkalommal juthatnak el közvetlenül az osztrák fővárosból Sanghajba, de az eddigi növekvő kereslet miatt május elejétől már naponta fog közlekedni járat a két nagyváros között.
Az Austrian jelenleg heti 29 járatot üzemeltet öt célállomásra Ázsiába, naponta közlekednek Bangkokba,Tokióba és májustól Shanghajba, illetve heti öt alkalommal Pekingbe és három alkalommal Astanába. Ősztől azonban újra beindul a colomboi és malei járat heti egy alkalommal.
Szeptemberben is egy újabb célállomást köszönthet az Austrian Airlines, hiszen szeptember elejétől heti öt alkalommal már Hongkongot is közvetlenül összeköti Béccsel az osztrák légitársaság. Ennek okán viszont egy hosszútávú célállomást kénytelenek beáldozni a megfelelő repülőgép kapacitás érdekében, ezért a hongkongi járat elindításával párhuzamosan beszüntetik Tokiót. A japán fővárosról való lemondásukat a japán gazdaság gyengülésével és a romló valutával indokolták. Ezeket figyelembe véve pedig az Austrian számára már nem lenne gazdaságos a többi légitársasággal a távol-keleti fővárosért versenyezni. Ugyanakkor felröppentek a hírek, hogy a japán All Nippon Airlines kihasználná a piaci rést és “rárepülne” a bécsi járatra.
Magyarországról is érdekes lehet az új járatok beindítása, hiszen hazánkból jelenleg csak átszállással juthatunk el Sanghajba és Hongkongba egyaránt. Az Austrian Airlines hosszútávú járataira viszont a legolcsóbb turista osztályú jegyek is elég borsos áron vannak. Még bécsi indulás esetén is több tízezer forintot takaríthatunk meg egy párizsi,római vagy frankfurti átszállással. Budapestről ez hatványozottan igaz, hiszen egy dohai kitérővel akár 100.000Ft-ot is spórolhatunk, a közvetlen bécsi járattal szemben. Ugyancsak ez a helyzet a friss sanghaji járattal is, hiszen Bécsből és Budapestről átszállással egyaránt elérhető a kínai metropolisz körülbelül 190.000Ft-ból, míg a közvetlen járat 270.000Ft-tól indul. Hongkonggal szintén hasonló a helyzet. A nagy árbeli különbségeket figyelembe véve pedig már nem is olyan meglepő, hogy az Austrian pár hónapja Delhit és Dubajt is feladni kényszerült. A jelenlegi helyzetben tehát nem érdemes a bécsi közvetlen légi összeköttetést választanunk, csak abban az esetben, ha a legfőbb szempont az, hogy minél gyorsabban és kényelmesebben jussunk el a célállomásra.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS