• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Légiközlekedés

Sanghaj elindult, Tokió megszűnt – helyzetjelentés Bécsből

Sanghaj elindult, Tokió megszűnt – helyzetjelentés Bécsből
Giricz Bálint
2016-04-06

A nyári menetrend életbelépésével jelentős változások történtek az osztrák nemzeti légitársaság hosszútávú menetrendjében. A mai sanghaji járat elindulását követően bejelentették a tokiói járat őszi megszüntetését, aminek legfőbb oka a jelenleg öt darabos Boeing 777-es flotta újabb célállomásokra történő üzemeltetése.

A mai napon kezdte meg működését az Austrian Airlines legújabb járata Sanghajba, amivel tovább bővítette az osztrák légifuvarozó az ázsiai desztinációinak számát. Az új 10 és fél órás utat a Boeing 777-200-as típus teljesíti, OS075/076-os járatszámmal. Az utazók jelenleg heti öt alkalommal juthatnak el közvetlenül az osztrák fővárosból Sanghajba, de az eddigi növekvő kereslet miatt május elejétől már naponta fog közlekedni járat a két nagyváros között.

Az Austrian jelenleg heti 29 járatot üzemeltet öt célállomásra Ázsiába, naponta közlekednek Bangkokba,Tokióba és májustól Shanghajba, illetve heti öt alkalommal Pekingbe és három alkalommal Astanába. Ősztől azonban újra beindul a colomboi és malei járat heti egy alkalommal.

Szeptemberben is egy újabb célállomást köszönthet az Austrian Airlines, hiszen szeptember elejétől heti öt alkalommal már Hongkongot is közvetlenül összeköti Béccsel az osztrák légitársaság. Ennek okán viszont egy hosszútávú célállomást kénytelenek beáldozni a megfelelő repülőgép kapacitás érdekében, ezért a hongkongi járat elindításával párhuzamosan beszüntetik Tokiót. A japán fővárosról való lemondásukat a japán gazdaság gyengülésével és a romló valutával indokolták. Ezeket figyelembe véve pedig az Austrian számára már nem lenne gazdaságos a többi légitársasággal a távol-keleti fővárosért versenyezni. Ugyanakkor felröppentek a hírek, hogy a japán All Nippon Airlines kihasználná a piaci rést és “rárepülne” a bécsi járatra.

Magyarországról is érdekes lehet az új járatok beindítása, hiszen hazánkból jelenleg csak átszállással juthatunk el Sanghajba és Hongkongba egyaránt. Az Austrian Airlines hosszútávú járataira viszont a legolcsóbb turista osztályú jegyek is elég borsos áron vannak. Még bécsi indulás esetén is több tízezer forintot takaríthatunk meg egy párizsi,római vagy frankfurti átszállással. Budapestről ez hatványozottan igaz, hiszen egy dohai kitérővel akár 100.000Ft-ot is spórolhatunk, a közvetlen bécsi járattal szemben. Ugyancsak ez a helyzet a friss sanghaji járattal is, hiszen Bécsből és Budapestről átszállással egyaránt elérhető a kínai metropolisz körülbelül 190.000Ft-ból, míg a közvetlen járat 270.000Ft-tól indul. Hongkonggal szintén hasonló a helyzet. A nagy árbeli különbségeket figyelembe véve pedig már nem is olyan meglepő, hogy az Austrian pár hónapja Delhit és Dubajt is feladni kényszerült. A jelenlegi helyzetben tehát nem érdemes a bécsi közvetlen légi összeköttetést választanunk, csak abban az esetben, ha a legfőbb szempont az, hogy minél gyorsabban és kényelmesebben jussunk el a célállomásra.

FOTO:TOPOS GERGELY

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkékaustrianbécsBudapestdohaEtihadhong konglégiközlekedésshanghaitctokió
Légiközlekedés
2016-04-06
Giricz Bálint

Kapcsolódó címkékaustrianbécsBudapestdohaEtihadhong konglégiközlekedésshanghaitctokió

Még több Légiközlekedés

Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál

Traveler Circle2020-01-31
Tovább

HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben

Traveler Circle2020-01-14
Tovább
Wizz Air A320

Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air

Traveler Circle2019-12-12
Tovább
Wizz Air

Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről

Giricz Bálint2019-10-22
Tovább
Wizz Air

Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air

Giricz Bálint2019-09-02
Tovább
Emirates

Öt földrészre repülnek az Emirates női pilótái

Traveler Circle2019-08-29
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

Virgin America az Egyesült Államok legjobb légitársasága
Szaúd-Arábiába is repül a Czech Airlines