Az előző három évhez hasonlóan 2015-ben ismét a Virgin America lett az év légitársasága az Egyesült Államokban. Az eredményhirdetés napján azonban egy talán még fontosabb hír látott napvilágot a légitársaság háza tájáról, ugyanis az Alaska Airlines csoport bejelentette a Virgin America felvásárlását.
A tegnapi nap folyamán az Alaska Airlines nyilvánosságra hozta, hogy mintegy 4 milliárd dollárért felvásárolja a Virgin America légitársaságot, amivel az Egyesült Államok 5. legnagyobb légitársaságává válik a csoport. Ezzel a lépéssel az Alaska Airlines tovább növeli jelenlétét Kalifornia államban és a már eddig is erősségüknek számító Nyugati partvidéken. A légitársaság központja továbbra is az Alaska eddigi központjában, Seattle-ben marad. Az előrejelzések szerint az összeolvadást követően a cég bevétele elérheti akár az évi 7 millió dollárt is.
Érdekesség, hogy míg a Virgin az első helyet szerezte meg a megmérettetésben, addig az Alaska Airlines szolgáltatásaival voltak leginkább elégedettek az utasok. A jövőben tehát garantált, hogy az utazók továbbra is magas színvonalú kiszolgálásban fognak részesülni az egyesülő légitársaság járatain. A felmérés alapján csupán 0,5 panasz jutott 100.000 utasra az alaszkai cégnél. De mivel az év légitársasága díjazásnál nem csak az utasok véleményét nézik, hanem többek között azt is vizsgálják, hogy az adott légifuvarozó mennyire pontosan tartja be a kihirdetett menetrendet, vagy milyen hatékonysággal és gyorsasággal végzik a csomagkezelést és az utasok ellenőrzését, ezért összességében a Virgin America végzett az élen.
A felmérés egyébként sok pozitívumot tartalmazott a tengerentúlon, hiszen csökkentek a késések, az elvesztett csomagok és a túlfoglalásokból fakadó problémák.
A pozitívumok mellett azonban meg kell említeni a negatívumot is, hiszen az utasok jóval több panasszal éltek a légitársaságok felé, mint a korábbi években. Míg 2014-ben 1.38 panasz jutott 100.000 utasra, addig idén ez a szám 1.9-re nőtt. Ez a legmagasabb érték az elmúlt 15 évben. Ebben a tekintetben az említett Alaska Airlines végzett az élen, míg a legrosszabb értékelést a floridai Spirit Airlines kapta 12/100.000-as elégedetlenségi mutatóval.
A legpontosabb légitársaság a Hawaiian Airlines lett, a hawaii-i légitársaság a JetBlue-val végzett holtversenyben az élen abban a tekintetben is, hogy ezeknél a cégeknél kellett legkevesebbszer megtagadni egyes utasok beszállítását a túlfoglalások miatt. A Virgin America lett viszont az első a csomagok kezelésében, az ő járataikon utazóknak veszett el a legkevesebb alkalommal a csomagja az utazás során.
A 2015-ös év legjobb amerikai légitársaságainak a sorrendje:
1.Virgin America
2. JetBlue
3. Delta
4. Hawaiian
5. Alaska
6. Southwest
7. SkyWest
8. United
9. ExpressJet
10. American Airlines
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS