• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Autóipar

2035-re eltűnhetnek a benzin- és dízelüzemű autók

2035-re eltűnhetnek a benzin- és dízelüzemű autók
Földi Máté
2016-09-24

A CTA (Climate Action Tracker) legújabb kutatása szerint 2035 lehet az utolsó év, hogy fosszilis tüzelőanyaggal üzemelő járművet értékesítsenek a piacon. 2015 decemberében született meg a megállapodás Párizsban – az ENSZ 21. Klímakonferenciáján, mely szerint 2°C alatt kívánják tartani az átlaghőmérséklet-növekedést a résztvevő országok.

Ezen cél eléréshez a CTA felmérése szerint 2035 után már sem dízel-, sem pedig benzinüzemű járművet nem helyezhetnek forgalomba. Több ország is elindult azon az úton, hogy különböző kedvezményekkel fellendítsék az elektromos autók iránti érdeklődést, így például Norvégia és Magyarország is. Norvégiában egy rendelet alapján 2025 után csak teljesen elektromos vagy más alternatív meghajtással rendelkező jármű helyezhető fzoldrendszamorgalomba. Magyarországon ugyan ilyen radikális lépés nincs napirenden, de a zöld rendszámmal rendelkező autók már ingyen parkolhatnak több nagyvárosban is. Továbbá kilátásban van egy új tervezet, mely szerint a teljes mértékben elektromos hajtású járművek vásárlása esetén kedvezményt lehet igénybe venni. A koncepcióról még csak annyit tudni, hogy körülbelül 2-3 millió forint hozzájárulást jelenthet maximum 10-12 millió forintos összegig.

Figyelembe véve a piaci és az üvegházhatás csökkentéséről szóló tendenciákat, egyre több gyártó áll elő tisztán elektromos hajtásból gazdálkodó járművekkel. A fentebb említett lépések szintén ösztönözhetik a cégeket a további fejlesztésekre. Már az idei évben sok márka állt elő teljesen elektromos hajtású jármű típusaival, többek között: BMW i3, Chevrolet Spark EV, Chevrolet Bolt, Ford Focus Electric, Smart Electric Drive, továbbá a Fiat is előrukkolt 500-as modelljének elektromos változatával, amely az 500e névre hallgat.

Ne feledkezzünk meg azonban a Tesla-ról sem, melynek fő profilja az elektromos hajtású autók tervezése. Amikor az akkumulátoros autók szóba kerülnek, sokan a megtehető kilométereket róják fel, mint nagy negatív tényező. Ez valóban nagy hátrány. A Tesla ezen próbál enyhíteni fejlesztéseivel, így egyre nagyobb hatótávolságokat érnek el modelljeikkel, illetve egy gyors töltési technológiát is kifejlesztettek, az úgynevezett ”Supercharging”-ot. Ezen technológiának köszönhetően egy 30 perces ciklus lefolyása alatt újabb 270 kilométer megtételére elegendő energiával láthatjuk el járművünket. Ez azonban nem minden, ugyanis a gyártó modelljei ingyenesen tölthetőek ezen állomásokon. Ilyen töltőállomások világszerte több száz helyen találhatóak, és az autógyártó folyamatosan bővíti ezek számát. Legújabb modelljük a Tesla
Model 3, mely az alacsonyabb árszegmenst veszi célba és szintén tartalmazza a Supercharging technológiát.

tesla3_2

A 2035-ös dátum bármennyire távolinak
is tűnik, de a mai rohanó világban és a technológia fejlődésének gyorsaságát figyelembe véve 20 év igen rövid idő. A fejlesztéseket pedig még inkább felgyorsíthatja a Volkswagenhez köthető dízelbotrány, melyet követően a német autógyár is ráfeküdt a zéró kibocsájtású autók fejlesztésére.

Fotó: jedlikanyosklaszter/Tesla

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkékautóiparBMWbmw i3elektromos autófejlesztésgépjárműközlekedéstcteslaüzemanyag
Autóipar
2016-09-24
Földi Máté

Kapcsolódó címkékautóiparBMWbmw i3elektromos autófejlesztésgépjárműközlekedéstcteslaüzemanyag

Még több Autóipar

Győrben gyártják az Audikhoz az elektromos motorokat

Traveler Circle2016-11-17
Tovább

Még egy gyárat épít Kecskeméten a Mercedes-Benz

Traveler Circle2016-07-29
Tovább

Már gyártják a frissített Mercedes CLA és CLA Shooting Break modelleket Kecskeméten

Traveler Circle2016-06-03
Tovább

Nyert az új Opel Astra

Barcza Bálint Boáz2016-03-02
Tovább

A Ford Motor Company + egy végzetes pálya = megoldás

Barcza Bálint Boáz2016-02-28
Tovább

A gazdagok és biztonságmániások előnyben: Itt az új Maybach S600 Guard

Barcza Bálint Boáz2016-02-25
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

Még egy gyárat épít Kecskeméten a Mercedes-Benz
Győrben gyártják az Audikhoz az elektromos motorokat