Az elmúlt években egyre több cég, többet között a Google, Apple és a Sony is dolgozik az első kereskedelmi forgalomba hozható önjáró autók megalkotásán.
A Google a hírek szerint egyre közelebb kerül a közlekedést forradalmasító alkotás befejezéséhez, ugyanis akár 4 éven belül forgalomba állhat a cég első vezető nélküli autója. A járművet komputer irányítja és teljesen automatizált, a végleges változatban kormánykerék sem lesz. A vállalat szerint körülbelül 10-15 évre lesz szükség a technológia elterjedéséhez.
A járművek automatizálását a Google évek óta kiemelt projektként kezeli. Nevadában már 2012. májusától engedélyezték az önjáró autók közlekedését az utakon. Ugyanakkor az engedély csak a Google által kifejlesztett technológiai felépítményt hordozó Toyota Priusokra vonatkozik az államban. A projekt a várakozásoknak megfelelően halad, hiszen a cég 2014. telén bejelentette, hogy elkészült az első önvezető autó prototípusával, ami ettől az évtől kezdve San Jose utcáin cirkál a tesztüzem ideje alatt.
A próbafázis szakasza alatt a járművek biztonságosnak tekinthetők, mivel A Google sofőr nélküli autói eddig összesen tizenegyszer karamboloztak, azonban a vállalat szerint ezekben az esetekben az emberi sofőrök voltak figyelmetlenek. Chris Urmson projektigazgató szerint a balesetek sosem lesznek teljesen elkerülhetők, akár emberek, akár gépek fognak vezetni a jövőben. Ugyanakkor állítja: a programok kevesebbet hibáznak, pontosabbak és gyorsabban reagálnak a váratlan helyzetekre, így alkalmasabbak a feladatra.
A Google mellett az Apple is dolgozik az első önjáró autójának megalkotásán.
A másik amerikai tech cégnél is folyamatosan a fókuszban van egy vezető nélkül működő autó elkészítése. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy az utóbbi hónapokban az Apple vezető dizájnere, Jony Ive is rendszeres meetingeken vesz részt, ahol autóipari felsővezetőkkel és mérnökökkel találkozik. A cég már a Mercedes-Benz egyik fejlesztési vezetőjét is átcsábította magához, egy másik vezetőt pedig az elektromos autóiról ismert Tesla cégtől toboroztak. A hírek szerint ezen túl már nagyon sok olyan fejlesztő és dizájner dolgozik a cupertinói cégnek, akik korábban más európai autógyártónál töltöttek be fontos szerepet.
Még a nyáron a Guardian birtokába jutott egy levél, melyben a cég egyik mérnöke egyeztet időpontot és tesztlehetőséget egy San Francisco-i tesztpálya vezetőségével. A Project Titan néven futó Apple-autóról évek óta pletykáltak, ám ez az első eset, hogy dokumentummal tudják bizonyítani létezését. Az Apple esetében azonban a legnagyobb kérdés, hogy egyedül vagy egy másik világhírű autógyártóval együtt tervezik legyártani a járműveiket. A legtöbb feltételezést az ügyben a BMW szerepvállalásáról lehetett olvasni. Lehetséges, hogy az Apple kezdésnek egy már meglévő típust, a BMW i3-mas elektromos modelljét alakítaná át. Az együttműködés a bajor autógyártónak is hasznára válna, mivel az i3-mas modell a projektnek köszönhetően még nagyobb népszerűségre tehetne szert a vásárlók körében.
Egy harmadik óriásvállalat, a Sony is szeretne meghatározóvá válni az automatizált járművek világában. Ennek legfőbb bizonyítéka, hogy a cég nemrég részesedést vásárolt a ZMP nevű japán startup vállalkozásban, amely sofőr nélküli autókat fejleszt. Az információk szerint a két japán cég komoly együttműködést tervez, a ZMP önvezető járművei a Sony legmodernebb képérzékelő szenzorait használhatják majd.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS