Kihirdették az Év autója címet, melynek a döntőjébe 7 autó jutott. Név szerint az Opel Astra K, a 7-es BMW, a Mazda MX-5, az Audi A4, a Volvo XC90, a Skoda Superb, és a Jaguar XE. A Volvo XC90-nel vívott szoros csata után nyert a legújabb Opel.
A szavazáson Magyarországot Gajdán Miki és Csikós Zsolt páros képviselte. Miki maga is az Astra-ra voksolt, mivel nagyon tetszik neki az új külső és belső, és rengeteg hasznos rendszer és plusz került bele. Zsolt is hasonló véleményen volt az autóról, így szerinte is megérdemelten nyert. Ezzel ötödszörre lett az Opel az Év autója.
Az Opel nagy reményeket fűzött az Astra legfrissebb verziójához és ezt mi sem bizonyítja jobban, mint egy tökéletes reklám, melyben jó pár nagyobb márka drága autóit „alázza” meg.
A felújított típus új padlólemezeket kapott, és a súlya is csökkent körülbelül 150 kilogrammal, viszont mind a hosszúságából – 50 millimétert – mind a tengelytávjából – 20 millimétert – lefaragtak a mérnökök. A méretcsökkentés viszont nem vált az utasok kárára, mivel így is sikerült nagyobb belteret kialakítani a hátul ülők számára, ami eddig gondot jelentett az előző típusnál.
További extrák, hogy a műszerfalról sok gomb eltűnt hála a nagyméretű érintőkijelzőnek, mellyel a funkciók nagy részét már magyar nyelven kezelhetjük. Emellett felárért LED-es lámpákat is kapunk, mely olyan technikával rendelkezik, ami nem vakítja meg a szembejövőket. Megjelent a frontális balesetre figyelmeztető rendszer is, amely nagyobb gond esetén önálló vészfékezésre képes. Valamint megtalálható benne az itthon 2016-tól bevezetett az OnStar rendszer, ami automatikus baleseti segélyhívást, autólopás esetén segélynyújtást és 4G/LTE-wifi-hotspotot nyújt. Ez a rendszer az év 365 napján éjjel nappal üzemel magyar nyelvű diszpécserrel.
Motorválaszték szempontjából újfajta turbómotorokat kap, melyben valószínűleg a benzines 1,4-es 125 lóerős illetve a 150 lóerős lesz a legkelendőbb, de választható egy 1,6-os 95 lóerős dízel erőforrás is.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS