• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Közösségi közlekedés

Metró és HÉV: Fonódjon? – Harmadik rész

Metró és HÉV: Fonódjon? – Harmadik rész
Barabás Jakab
2016-03-04

A cikk első része ide, második része pedig ide kattintva érhető el.

Az tiszta sor, hogy mit nyerhetünk a gödöllői HÉV és a 2-es metró egyesítésével (rövidebb menetidő, kevesebb átszállás, jobb agglomerációs közlekedés), na de mit veszíthetünk? Erre kevesebben térnek ki. Talán a legnagyobb pocsékolás a jelenlegi metrószerelvények kidobása volna. Nem tudom, hogy pontosan mikorra lenne kész a projekt, de az Alstom kocsik 10-15 éves kor körül lennének. Ez azért nem olyan vészes szám a sínen guruló eszközöknél. Rendszeres karbantartásuk esetén ennyi idősen még bőven nem csereérettek. Pláne nem hazánkban. Aztán ott van a már említett kényelmi faktor. Ha nem sikerül jól belőni a belső elrendezést, igen komolyan sérülhet az utazók érdeke és amennyiben az utascsere lelassul, még akár a menetidő csökkenését is bukjuk. Az meg egy fals képzet, hogy majd az összekötés miatt jóval sűrűbben járnak ki Gödöllőre, vagy Csömörre a vonatok. Ugyan valószínű, sőt, biztos, hogy a követési időköz csökken, de legjobb esetben is csak minden harmadik, rosszabb esetben pedig minden ötödik szerelvény menne túl Budapest határán, és azok közül is egyik a H8-as, a másik a H9-es HÉV vonalán folytatná útját.

Lehetséges, hogy zöldben hamarosan nem csak a GYSEV-nek lesz.

Lehetséges, hogy zöldben hamarosan nem csak a GYSEV-nek lesz.

Akkor ténylegesen mit is nyernénk ezzel az egésszel? Megspórolnánk 100 méter gyaloglást a metró és a HÉV között és valószínűsíthetően gyakoribbak lennének a vonatok a három város közt. Utóbbi önmagában nem rossz, előbbi véleményem szerint talán nem annyira fontos, hogy ezért megérje milliárdokat elverni. Márpedig jóformán csak ezért történne. Minden más kiváltható a HÉV-en egyszerű, olcsóbb vonalfelújítással, új szerelvények üzembe helyezésével és a menetrend átszervezésével. Az egyetlen dolog, ami nem kivitelezhető csupán ezzel, az az átszállásmentes közlekedés. (Sokan a jegyekkel érvelnek. Hiszen, ha nem kell átszállni, nem kell új jegyet sem venni. Ez azonban egyszerű szabályozás útján is megoldható lenne. Ráadásul azok többsége, aki munkába, vagy iskolába jár az érintett eszközökkel, bérlettel rendelkezik.)

A kérdés innentől inkább elvi, elméleti, mintsem gyakorlati. Legalábbis egyelőre. Van-e az ország olyan jó anyagi helyzetben, hogy véghezvigyen egy ilyen beruházást? Képesek lennének-e az illetékesek minimalizálni a károkat, megalkotni a tökéletes vonatot, mely egyaránt jó városi és elővárosi közlekedésre? Amennyiben mindkettő kérdésre igen a válasz, semmi probléma, vágjunk bele. De amennyiben egyikre is nemlegesen kell felelnünk, felvetődik a kérdés, hogy megéri-e.

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkékalstomBKKBKVBudapestgödöllőHÉVmetrotc
Közösségi közlekedés
2016-03-04
Barabás Jakab

Kapcsolódó címkékalstomBKKBKVBudapestgödöllőHÉVmetrotc

Még több Közösségi közlekedés

Flixbus

Kedvezményes jegyek és járatsűrítés a Flixbusnál

Traveler Circle2018-04-24
Tovább

Kipróbáltuk a 3-as metró új szerelvényét

Barabás Jakab2017-03-20
Tovább

Teljessé vált a MÁV-START FLIRT-flottája

Traveler Circle2016-12-19
Tovább

Útnak indult az első TGV Océane

Giricz Bálint2016-12-13
Tovább

Vonzó utazási lehetőségeket kínál az új vasúti menetrend

Traveler Circle2016-11-30
Tovább

A MÁV zökkenőmentesen vette át a HÉV-et a fővárostól

Traveler Circle2016-11-25
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

Metró és HÉV: Fonódjon? – Második rész
Szombaton nyit a Vasúttörténeti Park