• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Légiközlekedés

Immáron hármasban: Felszállt az A319neo!

Immáron hármasban: Felszállt az A319neo!
Csemniczky Kristóf
2017-04-02

Sikeres szűzrepülést hajtott végre és ezzel csatlakozott a háromtagú A320neo típuscsalád berepülési programjához az A319neo. Az új hajtómű opciós Airbusok legkisebb tagja március utolsó napján emelkedett először levegőbe.

Az A319neo az első repülése alkalmával 5 órát töltött a levegőben, mialatt Hamburgból az Airbus toulouse-i bázisára érkezett. Az első, CFM International LEAP-1A hajtóművekkel szerelt prototípus fedélzetén a repülés során ötfőnyi személyzet tartózkodott. A két pilótán kívül egy fedélzeti mérnök is helyet kapott a német, D-AVWA lajstromba helyezett prototípus pilótafülkéjében. Rajtuk kívül pedig még két mérnök volt a fedélzetén, ők a repülőgép utaskabinjában kialakított speciális megfigyelő állomásoknál foglaltak helyet.

A berepülési program a toulouse-i bázisról fog folyni, ezért szervezték úgy a gyáriak, hogy az A319neo első útja a németországi gyárból rögtön oda vezessen. A repülés a sajtónyilvános jelentések szerint rendben, eseménytelenül zajlott. A szűzrepülés elsődleges küldetése szerint az új típusvariáns problémamentes fel-, és leszállására, az irányíthatóságra, valamint a legfontosabb rendszerek ellenőrzésére koncentrált. Minden további, részletesebb vizsga ez után következik majd.

Az A319neo tesztprogramjának helyzete annyiban máris kedvező, hogy a másik két típusváltozat berepülési programja már rendelkezik hajtómű tapasztalatokkal.

Ahogy a többi A320neo típushoz az A319neo-hoz is a CFM kínálta hajtóművön kívül a Pratt&Whitney reduktoros terméke, a PW1100G szolgál választási lehetőségként az ügyfelek számára.

Az új erőforrásoknak, valamint a Sharklet szárnyvégeknek köszönhetően az Airbus legkevesebb 15%-os üzemanyag takarékosságot ígér a légitársaságoknak. A későbbiek során, mire kiforrnak a rendszerek és az üzemeltetőkkel együttműködve sikerül optimalizálni a működtetést a megtakarítás a 20%-os előnyt is eléri – állítják a gyáriak.

A mai, vagyis jelenlegi hajtómű opciókkal elérhető A319-eshez képest listaáron 9 millió dollárral drágább, 99.5 milliós A319neo-val az Airbus a keskenytörzsű utasszállítók alsó, 120-160 üléses szegmensében száll versenybe.

Az eddig elért értékesítési példányszámok alapján azonban a piacnak kevéssé van szüksége az európai gyártó A319neo kínálatára. A komplett A320neo-család eladásai ugyan csaknem 60%-os piaci részesedést jeleznek a mintegy 90 ügyfélnek összeségében 5000-nél is több eladott géppel. A képet mégis árnyalja, hogy az A319neo ennek csak töredékét teszi ki, mivel 2016-os év végi gyári adat szerint A320neo-ból 3626, a hosszított törzsű A321neo-ból 1388, míg a legkisebb A319neo-ból mindössze 55 darabra tudtak szerződést kötni.

Ebből a legnagyobb üzemeltető várhatóan az Avianca lesz. A kolumbiai légitársaság ugyanis 25 gépet foglalt le. A beazonosítható ügyfelek között van még az amerikai Frontier Airlines 18 géppel és a K5 Aviation egyetlen géppel. A fennmaradó 11 rendelés egyelőre meg nem nevezett vevőktől érkezett. Nem véletlen, hogy az Airbus – figyelembe véve a piaci igényeket – a jelenlegi legkisebb típusát, az A318-ast nem vonta be a NEO-programba.

A katalógusadat szerint 7750 km-es hatótáv teljesítményű A319neo mellett az Airbus nemcsak költséghatékony üzemével, hanem rövid futópályájú, valamint magashegyvidéki és forró éghajalti viszonyok közepette működő reptereken kiaknázható kiemelkedő üzemeltetési képességeivel is érvel; továbbá meghatározó kereskedelmi tényező, hogy az A319neo-val egészt alkotó A320neo típuscsaláddal az európai repülőgépgyár az egyfolyosós utasszállító repülőgépek lényegében teljes, 100-240 üléses szegmensét le tudja fedni.

Az Airbus 2014 szeptemberében szállt fel az első A320neo-val, miután 2016 februárjában a hosszított törzsű A321neo prototípusa kezdte meg a hatósági jóváhagyáshoz, illetőleg a forgalomba bocsátási engedélyek megszerzéséhez szükséges teszteket, és ehhez a sorhoz csatlakozott most az A319neo 2017. március 31-ével.

A dátum érdekessége, hogy egy másik prototípus számára is szűzrepülés napjaként él tovább a repüléstörténetben, merthogy a tengerentúlon az amerikai rivális szállt fel legújabb gépével, a Boeing 787-10-es Dreamlinerrel, amelyhez elegáns mód az Airbus is gratulált.

Fotó: Airbus S.A.S

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkékA319neoA320neoAirbusAirbus A319 neoberepüléslégiközlekedésneorepülésrepülőgépszűzfelszállásszűzrepüléstctesztrepülésToulouse
Légiközlekedés
2017-04-02
Csemniczky Kristóf

Kapcsolódó címkékA319neoA320neoAirbusAirbus A319 neoberepüléslégiközlekedésneorepülésrepülőgépszűzfelszállásszűzrepüléstctesztrepülésToulouse

Még több Légiközlekedés

Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál

Traveler Circle2020-01-31
Tovább

HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben

Traveler Circle2020-01-14
Tovább
Wizz Air A320

Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air

Traveler Circle2019-12-12
Tovább
Wizz Air

Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről

Giricz Bálint2019-10-22
Tovább
Wizz Air

Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air

Giricz Bálint2019-09-02
Tovább
Emirates

Öt földrészre repülnek az Emirates női pilótái

Traveler Circle2019-08-29
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

Keleti(bb) nyitás: hétfőn bejelenthetik a Wizz Air kazahsztáni járatait?
Először szállt fel a legnagyobb Dreamliner