• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Légiközlekedés

Először szállt fel a legnagyobb Dreamliner

Először szállt fel a legnagyobb Dreamliner
Csemniczky Kristóf
2017-04-02

Megkezdte berepülési programját a Boeing 787-es típuscsalád 10-es szériája, a legnagyobb Dreamliner. A március 31-én végrehajtott sikeres szűzrepüléssel először fordult elő az amerikai repülőgépgyár történetében, hogy utasszállító prototípusa nem seattle-i, hanem másik gyárterületéről emelkedett magasba.  

North Charleston, a Dreamlinerek dél-karolinai gyárkomplexuma kizárólagos kibocsátója a 787-10-esnek. Ez a magyarázata annak, hogy innen szállt fel a kompozit alapanyag technológiára épülő, új generációs szélestörzsű típus legnagyobb utasszállító kapacitású változatának prototípusa.

Március utolsó napjára időzített jeles esemény alkalmával a Rolls-Royce Trent 1000-TEN hajtóművekkel szerelt Dreamliner prototípus 4 óra 58 percet töltött a levegőben. A repülést Tim Berg és Mike Bryan berepülő pilóták hajtották végre szép, napsütéses időben.

A jelentések szerint a repülés eseménytelenül zajlott, a gép jól teljesített, miután folytatódhatnak a további részletes tesztek, hogy a típus első sorozatgyártott példányát a tervezettnek megfelelően 2018 első félévében átadhassák.

A 787-8-as alaptípushoz képest 11,6, de még a 787-9-eshez képest is 5,5 méterrel hosszabb törzsű, 68,27 méteres 787-10-es bevezető légitársasága várhatóan a Singapore Airlines lesz, amely a típusvariáns négy évvel ezelőtti bejelentésekor elsők között szerződött a gépre a párizsi légi szalonon. A Boeing ez eddig 9 leendő üzemeltetőtől összesen 149 megrendelést tudott szerezni a 787-10-esre, amelyből a szingapúri légitársaság szerződése harmincat képvisel, további 19 gépre opciós kötéssel élve.

Az aktuális, 2017. évi listaárak szerint 306 millió dolláros típust az All Nippon Airways (ANA), az Etihad Airways, az EVA Air, a British Airways, a KLM Royal Dutch Airlines és az amerikai United Airlines választotta még, két lízingcég, az Air Lease Corporation (ALC) és a GECAS mellett.

A 11910 kilométeres hatótáv teljesítményű 10-es Dreamlinerhez adott a lehetőség a vevők számára, hogy másik hajtóművet, a General Electric kínálta GEnx-1B-t válasszák, így tehát nemcsak az első prototípust (N528ZC) levegőbe emelő Rolls-Royce-féle erőforrás áll rendelkezésre.

A tipikus kétosztályos kabinberendezéssel 330 fős utaskapacitású 787-10-es amellett, hogy magával hordozza a Dreamliner-család minden utaskényelmi újítását nagyfokú költséghatékonyságot is ígér. Korszerűségében és kategóriájában is hasonló mai típusokhoz 10%-kal, a korábbi generációkat képviselőkhöz képest pedig 25%-kal üzemanyag takarékosabb üzemet hirdetnek a 787-10-esre a gyáriak.

A Boeing 2011 októberében adta át az első Dreamlinert. A 787-8-ast az All Nippon Airways (ANA) állította forgalomba, miután 2014 júliusában következett a 787-9-es első átadása az Air New Zealand számára. A Dreamlinerek (2017. februári adat szerint 521 darab került átadásra: 328 787-8-as és 193 787-9-es) azóta több, mint 152 millió utast szállítottak 560-nál is több útvonalon szerte a világban, miközben mintegy 6,3 millió tonna kerozint takarítottak meg az üzemeltető légitársaságok számára.

Fotó: Boeing Company

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkék787787-10B787berepülésboeingDreamlinerNorth CharlestonrepülőgépRolls-RoyceszűzfelszállásszűzrepüléstctesztrepülésTrentTrent 1000
Légiközlekedés
2017-04-02
Csemniczky Kristóf

Kapcsolódó címkék787787-10B787berepülésboeingDreamlinerNorth CharlestonrepülőgépRolls-RoyceszűzfelszállásszűzrepüléstctesztrepülésTrentTrent 1000

Még több Légiközlekedés

Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál

Traveler Circle2020-01-31
Tovább

HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben

Traveler Circle2020-01-14
Tovább
Wizz Air A320

Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air

Traveler Circle2019-12-12
Tovább
Wizz Air

Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről

Giricz Bálint2019-10-22
Tovább
Wizz Air

Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air

Giricz Bálint2019-09-02
Tovább
Emirates

Öt földrészre repülnek az Emirates női pilótái

Traveler Circle2019-08-29
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

Immáron hármasban: Felszállt az A319neo!
Hivatalos: Kazahsztánban terjeszkedik a Wizz Air, indul a Budapest-Asztana járat