Már elérhető az airBaltic 2018-as nyári menetrendje, melyből több változás is kiderült a Riga-Budapest-Riga útvonalat illetően. A legjelentősebb bővítés a típus kapcsán várható, ugyanis 2018. március 28-tól az eddig megszokott Bombardier Q400 helyett a tavaly óta üzemben lévő Bombardier CS300 közlekedik majd Budapestre.
A típusváltással közel 100%-kal nő a heti utaskapacitás, hiszen a 76 üléses Q400-as helyett a 145 férőhelyes CS300 szolgálja majd ki a heti három járatot Ferihegyre. Mindezek mellett a további változások is felfedezhetőek a nyári menetrendből, méghozzá a időpontokat illetően. Az eddig megszokott délutáni járatok helyett március végétől a következőképpen alakul a lett légifuvarozó által üzemeltetett Riga-Budapest és Budapest-Riga járatok:
BT491 Riga – Budapest 07:20-08:20 CS300 – szerda, csütörtök, szombat
BT492 Budapest – Riga 09:00-11:55 CS300 – szerda, csütörtök, szombat
A Bombardier CSeries – sikeres szárnyalás az első év után
A Bombardier legújabb típusa, a CSeries 2016-ban került bevezetésre, a kisebb változat, a CS100 a Swiss flottájában mutatkozott be először. Az airBaltic alig fél évvel a CS100 kereskedelmi bevezetése után, 2016 decemberében vette át az első CS300-as repülőgépét, amelynek rigai bemutatóján mi is jelen voltunk. Martin Gauss, a légitársaság vezérigazgatója a lett fővárosban elmondta, hogy 2020-ra a géppark kizárólag a kanadai repülőgépgyár típusaiból áll majd, így a Q400 és CS300 változatokból. Idén szeptemberben azonban újabb fordulatról számolt be a szaksajtó, a korábban a Malév vezetését is ellátó Gauss kijelentette, hogy 2022-ig nyugdíjazza a turbólégcsavaros Q400-as repülőgépeit, hogy teret adjon egy tisztán sugárhajtású gépekből álló flottának.
A decemberi rigai sajtóeseményen a Bombardier képviselői rendkívül büszkén nyilatkoztak a CS100 első pár hónapos tapasztalatairól és teljesítményéről, amely a vártnál jobb eredményeket produkált. Reményeik szerint ez a kiváló eredmény fenntartható lesz és ezáltal újabb légitársaságokat tudnak megnyerni a típuscsaládnak.
Ami a rendeléseket illeti, a CSeries család két altípusa több mint 350 példányra szóló rendelést tudhat magáénak. Ebből 75 darab CS100 repülőgépre a Delta adott le rendelést még 2016-ban, azonban idén a Boeing megtámadta ezt a megállapodást dömpingre hivatkozva. Ezt az amerikai kormány jóváhagyta, így 220%-os büntetővámot szabtak ki az ügyletre.
Pár nappal ezelőtt azonban a Bombardier és az Airbus bejelentette, hogy a kanadai és az európai repülőgépgyár, utóbbi 50,01%-os részesedésével megalapította a C Series Aircraft Limited Partnership (CSALP) vegyesvállalatot, amely a gyártásért és értékesítésért lesz felelős. A megállapodás részeként az Airbus alabamai gyára a CSeries repülőgépek gyártásával bővül, ezzel megkerülve az amerikai kormány által kiszabott büntetővámot.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS