Az előzetes kiértékelések alapján a legszigorúbb hatósági előírásoknak is könnyen megfelelt azon zajkibocsátási teszteken az új A350-1000XWB, amelyeket az Airbus Dél-Spanyolországban hajtott végre a berepülési program keretében.
Az európai repülőgépgyár legfrissebb, tegnapi beszámolója szerint az A350-1000XWB zajkibocsátási tesztjei március 27. és április 5. között zajlottak az andalúziai Morón Légitámaszponton, ahová a teljes értékű utaskabinnal szerelt, MSN 065-ös számú prototípust repülte ki az Airbus a próbák elvégzése érdekében.
A gépen, valamint a repülőtéren elhelyezett, telepített műszerek és mérőállomások segítségével az Airbus mérnökei a zajterhelés szempontjából legkritikusabb üzemi körülmények közepette vizsgálták a típus jellemzőit. A hajtóműindítások, a fel-, és leszállások során végzett mérések az A350-es aerodinamikai fejlesztéseinek, illetőleg az új Rolls-Royce Trent-XWB erőforrásoknak köszönhetően mind elégedettségre okot adó eredményeket hoztak.
Az A350-1000XWB – akárcsak a típuscsalád immáron 11 légitársaságnál forgalomban lévő rövidebb törzsű, 900-as szériája – kifejezetten csendesnek bizonyult, így az adatok tanúsító összevetésekor várhatóan könnyen eleget tesz a vonatkozó legfontosabb, az európai (EASA CS-36) és amerikai (FAA Part 36) normáknak. Ez az amiért, úgy is fogalmazhatnánk, hogy a repülőterek környezetének „jó szomszédja” lesz a legnagyobb A350-es. Alapul véve, hogy mégiscsak egy 308 tonnás felszállósúlyú, 366 utas szállítására képes, nagyteljesítményű gépről van szó – ma már ugyan teljességében elvárt, de azért elismerésre méltó – szép eredménye ez a mérnöki fejlesztésnek.
A sikeresen zárt spanyolországi tesztekkel az Airbus még közelebb került hozzá, hogy a három géppel (MSN 059, MSN 071, MSN 065) folytatott berepülési program a tervezett időben véget érjen, és a típusengedélyek megszerzését követően tartható legyen az idei év utolsó negyedére hirdetett első gépátadás. A listaáron csaknem 360 millió dolláros A350-1000XWB indító légitársasága a kisebb eXtra-Wide-Body-t, az A350-900-ast is elsőként forgalomba állító Qatar Airways lesz.
Az A350-900-asnál nagyságrendileg 40 utassal nagyobb szállítókapacitású 1000-es széria 12 légitársaságtól 211 megrendelést tudott szerezni eddig.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS