• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Légiközlekedés

Nagyon jó az A320neo, csak magasra ne menjünk vele

Nagyon jó az A320neo, csak magasra ne menjünk vele
Rimóczi Roland
2017-04-11

Több légitársaságnál is korlátozásokat kellett eszközölni, miután az amerikai Spirit Airlines a hétvégén egyszerre öt darab Airbus A320neo típusú repülőgépét volt kénytelen lecserélni, miután az új Pratt and Whitney hajtóműveket olajfolyásra hivatkozva nem tudták használni.

Az Airways Magazin forrása alapján a PW1000G típusú hajtóművek meghibásodását az okozhatta, hogy nagy magasságban a külső hőmérséklet hatására a rendszer levegőelvezető csatornája egész egyszerűen befagy, ezzel mintegy rongálva a hajtómű belsejét a megnövekedett nyomás által.

A Spirit Airlines intézkedése alapján óva intik a pilótákat attól, hogy a repülőgépekkel 30 000 láb fölé (9.1 km) emelkedjenek, ami persze nagyobb légellenállással, és üzemanyag fogyasztással párosul.

A szintén Pratt & Whitney erőforrásokat használó Indigo légitársaság hasonló intézkedéseket vezetett be, így az indiai cég neo gépei sem mehetnek a fent említett magasság fölé.

Természetesen a légitársaságoknak nem tetszik a kialakult helyzet, az amerikai vállalat már más vállalatok gépeit kénytelen kibérelni, hogy a járatokat teljesítsék, mivel nem rendelkeznek megfelelő cserealkatrészekkel a hajtóművek kijavításához, és az is biztos, hogy a következő lépést az erőforrást gyártó cég kell, hogy megtegye, és meggyógyítsa a PW1000G gyermekbetegségeit.

A többi Airbus neo-t üzemeltető cég a CFM Leap-1A hajtóműveket használja, és náluk egyelőre semmilyen nagyobb rendellenességről nem érkezett hír, így például a Spirit Airlines legnagyobb riválisa, a Frontier Airlines is köszöni szépen, kiválóan elvan a modernizált Airbusokkal.

Fotó: Airwaymag

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkékhajtóműneoprattspirittc
Légiközlekedés
2017-04-11
Rimóczi Roland

Kapcsolódó címkékhajtóműneoprattspirittc

Még több Légiközlekedés

Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál

Traveler Circle2020-01-31
Tovább

HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben

Traveler Circle2020-01-14
Tovább
Wizz Air A320

Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air

Traveler Circle2019-12-12
Tovább
Wizz Air

Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről

Giricz Bálint2019-10-22
Tovább
Wizz Air

Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air

Giricz Bálint2019-09-02
Tovább
Emirates

Öt földrészre repülnek az Emirates női pilótái

Traveler Circle2019-08-29
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

Szeretni fogják a repterek környezetében a legnagyobb A350-est
Videó: Ötvenperces kedvcsináló az oldalszeles leszállásokhoz