• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Légiközlekedés

Budapest Airport: új állóhelyeket alakítottak ki az 1-es terminál előtt

Budapest Airport: új állóhelyeket alakítottak ki az 1-es terminál előtt
Traveler Circle
2016-11-16

Mostantól új állóhely kiosztás fogadja a repülőgépeket a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1. Terminálja előtti betonon. A BUD 2020 fejlesztési program részeként épülő légiáru-raktárak közelébe kerülnek a cargo-gépek, míg a business jetek és más magángépek közvetlenül az 1. Terminál előtti előtéren kaptak helyet.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az 1. (régi) Terminál közvetlen közelében egyszerre két, hatalmas raktárbázis is épül a BUD 2020 elnevezésű, 50 milliárd forintos repülőtér fejlesztési program részeként. A két nagy csomagküldő cég (integrátor-cég), köztük a DHL Express számára épülő raktárak közvetlen közelébe kerülnek át az érintett cégek állandóan Ferihegyen állomásozó gépei. Ezzel párhuzamosan az is eldőlt, hogy a belátható jövőben nem indul újra a diszkont-légiforgalom az 1. Termináloról, így meg lehet szüntetni a régi állóhelyeket, amelyeken elvben Boeing 737-es vagy Airbus A320-as méretű (ún. Code C nagyságú) repülőgépek parkoltak. Ez azt jelenti, hogy a jövőben minden utasforgalmi fejlesztés, köztük a B-utasmoló, illetve további, jövőbeni utasterminál tervezett helyszíne a 2. Terminál lesz.

Ezzel párhuzamosan egyre növekszik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér magángépes forgalma, egyre több hazánkba látogató gazdag üzletember, filmszínész vagy éppen Forma-1-es pilóta érkezik Budapestre saját magángéppel. Emiatt alakított ki a Budapest Airport az elmúlt hetekben új, a nemzetközi/európai szabványoknak mindenben megfelelő állóhelyeket (parkolóhelyeket) és hozzájuk kapcsolódó guruló útvonalakat. Az utóbbi időben egyre több, az Atlanti-óceánt is átrepülni képes, nagyobb méretű magángép érkezik Budapestre, ezeknek, a sokszor akár egy milliárd forintos értékű gépeknek is így biztonságosabb és kényelmesebb lesz a földi kiszolgálása.

„Számunkra legfontosabb szempont, hogy a nemzetközi szinten is különösen igényes nyugat-európai, amerikai vagy éppen közel-keleti üzletemberek fogadásában, kiszolgálásában tartsuk a tőlünk elvárható magas színvonalat. Részben ez, részben pedig a rendelkezésünkre álló betonfelület lehető leghatékonyabb kihasználása, több, korábban távolabb elhelyezkedő állóhelycsoport összevonása is indokolta az új állóhely rendszer gondos megtervezését és kialakítását.” hangsúlyozta Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója. Hozzátette: „Ezen a téren is egyfajta „rendszerváltozást” hajtottunk végre, hiszen pl. az ún. 1-6 közötti cargo állóhelyek még a régi, szovjet gyártmányú légi járművek méreteit, fordulási geometriáját tükrözték, miközben ma már döntően amerikai és európai gépek adják a forgalmunk meghatározó többségét. Az új állóhelyeknek köszönhetően az eddiginél is jobban tudjuk kiszolgálni mind a növekvő teherszállító forgalmat, mind a magángépeket.”

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkék1-es terminálállóhelyBUDBudapest Airportbusiness jetGATGeneral AviationlégiközlekedésreptérrepülésrepülőtérT1tcTerminál
Légiközlekedés
2016-11-16
Traveler Circle @travelercircle

Kapcsolódó címkék1-es terminálállóhelyBUDBudapest Airportbusiness jetGATGeneral AviationlégiközlekedésreptérrepülésrepülőtérT1tcTerminál

Még több Légiközlekedés

Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál

Traveler Circle2020-01-31
Tovább

HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben

Traveler Circle2020-01-14
Tovább
Wizz Air A320

Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air

Traveler Circle2019-12-12
Tovább
Wizz Air

Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről

Giricz Bálint2019-10-22
Tovább
Wizz Air

Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air

Giricz Bálint2019-09-02
Tovább
Emirates

Öt földrészre repülnek az Emirates női pilótái

Traveler Circle2019-08-29
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

Új codeshare megállapodást kötött az Air France-KLM és a Copa Airlines
Katarba repülhet a Wizz Air? Doha lehet a Wizz Air ázsiai elosztóbázisa? Kérem, ne vicceljünk