Az elmúlt napokban a légiközlekedési iparágban sokakat meglepett a hír, hogy a biztos befutónak tűnő IAG (International Airlines Group) helyett a korábbi tulajdonos és Forma 1-es világbajnok, Niki Lauda és cége a LaudaMotion GmbH lett a győztes a fizetésképtelenné vált Niki légitársaság felvásárlásért zajló versenyben.
Az elmúlt hetek, hónapok hírei után szinte biztosra lehetett venni, hogy a spanyol-angol tulajdonú IAG csoport lesz a befutó az Air Berlin csődjét követően fizetésképtelenné vált Niki-ért zajló harcban. A német bíróságon történt tárgyalások során a légitársaság csoport és a csődbiztosok között a megállapodás is megtörtént, már csak az aláírás hiányzott. A hónap elején azonban az eljárás levezetését egy osztrák bíróság vette át. Ekkor újra felröppentek a hírek, miszerint Lauda és vele együtt a Condor és a Thomas Cook komolyan beszáll a 2003-ban Niki Lauda által alapított légitársaságért folyó küzdelembe. A hosszú tárgyalássorozat végén kedd reggelre pont került az ügy végére, melynek eredményeként a légitársaság hitelezői Lauda mellett döntöttek. Lauda ajánlatát és a döntés okát azonban jelenleg homály fedi, semmilyen konkrétum nem derült ki eddig az üzletről. Egyes osztrák hírforrások szerint azonban az osztrák kormány is jelentősen közbenjárhatott és támogatást nyújthatott a korábbi világbajnoknak az osztrák fapados légitársaság visszaszerzéséhez.
A hír nyilvánosságra kerülését követően hamar napvilágot látott az az információ miszerint az eddigi Niki brand megszűnik, és helyette a Niki Lauda tulajdonában álló LaudaMotion néven fog tovább üzemelni az osztrák low-cost légifuvarozó. Az is kiderült, hogy a jövőben szoros együttműködést tervez a frissen feltámasztott légitársaság a Thomas Cook konszernhez tartozó német Condor szabadidős járatokat üzemeltető légitársasággal. Pontosan még nem derült ki, hogy milyen formában, de valószínűsíthetően ülőhely kapacitást kíván vásárolni az osztrák légitársaság járataira. A flotta mérete, valamint a légitársaság jövőbeli alkalmazottainak száma még bizonytalan, de Lauda elmondta, hogy legalább 15 repülőgéppel és a korábbi Niki dolgozók megtartásával szeretné továbbműködtetni a frissen visszaszerzett vállalkozást. A repülőgépeket a német Lufthansa Csoporttól bérelné.
Az IAG korábban a spanyol Vueling diszkont légitársaságba tervezte beolvasztani a Nikit, amellyel a holding által eddig egy kevésbé lefedett régióból tudtak volna alacsony viteldíjas járatokat kínálni bécsi indulással. A légitársaságért folyó harc elvesztését követően azonban az IAG nem adta fel ambiciózus terveit. A csalódott Vueling továbbra is tervezi a bécsi bázis kiépítését, amellyel az új osztrák légitársaság számára szeretnének egy erős konkurenciát állítani. Továbbá az IAG hosszútávú diszkont járatokat üzemeltető LEVEL vállalata is kilátásba helyezte Bécsből induló járatok elindítását a jövőben.
Az új cég valószínűsíthetően 2018 márciusától kezdheti meg működését a Bécs -Schwechat repülőtérről. Az indulás időpontja azonban még nagyban függ a Lauda és a Condor légitársaság közötti megállapodások megkötésétől.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS